اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 فروردين 1393 / کد مطلب: 8467 / نظرات: 0

هر شهروند یک کارشناس میراث تاریخی باشد


تمام مديران و مردم براي احياي آثار تاريخي تلاش كنند


تمام مديران و مردم براي احياي آثار تاريخي تلاش كنند مدیر حفظ و احیای بافت تاریخی شهرداری سبزوار گفت: هر شهروند باید یک کارشناس میراث تاریخی باشد تا اگر آسیب و چالشی در بافت تاریخی بوجود آمد به یاری مدیران شهری آمده و در جهت حفاظت از این میراث ارزشمند به متولیان امر یاری برسانند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، سمیه سادات شجیعی با بیان این مطلب افزود: می توان با تغییر کاربری در ابینه های تاریخی سبزوار به آنها جان دوباره بخشید چراکه وجود روح زندگی در بین ابنیه های تاریخی سرزندگی و گردش اقتصادی برای شهر به ارمغان دارد.

وی تصریح کرد: با کمک همه مدیران شهری می توان هر بنای تاریخی را به یک منبع جذب سرمایه برای شهر سبزوار تبدیل نماییم.

شجیعی با بیان اینکه بی توجهی به ابینه های تاریخی باعث فرسایش چه در سطح کالبد و چه در سطح فعالیت در آنها شده است،خاطر نشان کرد: بی توجهی مردم به ضوابط و مقررات ساخت و ساز در بافت تاریخی هر لحظه قسمتی از این هویت شهری را از نسل آینده گرفته و برای آیندگان جز خاطراتی از کوچه های کاهگلی و رخ بام های زیبای سبزوار باقی نخواهد گذاشت.

مدیر حفظ و احیای بافت تاریخی شهرداری سبزوار ادامه داد: حمایت شهروندان در این حوزه باعث تبدیل شهر سبزوار به یک شهر تاریخی در سطح بین المللی می شود و کمک های شایانی به اعتلای این کهن شهر خواهد کرد.

وی همچنین افزود: کنترل بی رویه ساخت و ساز در بافت تاریخی، رعایت ضوابط و مقررات ساخت و ساز، جلوگیری از تخریب ابنیه های تاریخی و... همگی باعث نجات هویت شهری به کمک مردم و مدیران شهری خواهد شد.

شجیعی در ابتدای صحبت هایش با بیان اینکه براساس کاوش های باستان شناسی حیات در محدوده سبزوار دارای قدمت 7 هزار ساله است، اظهار داشت: طبق مطالعات شهرسازی ساختار شهری سبزوار مربوط به دوره ی اشکانیان برمی گردد که در طول زمان دچار تغییر و تحول شده است.

وی گفت: امروز از این شهر تاریخی تنها 43 هکتار بافت تاریخی و تعداد900 اثر تاریخی و فرهنگی ارزشمند باقی مانده است که می طلبد همه مدیران شهری و شهروندان با تعامل و همراهی در جهت حفظ و احیای این آثار تلاش کنند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.