اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 26 فروردين 1393 / کد مطلب: 8497 / نظرات: 0


دکتر محسنی ثانی:تأثیرپذیری غربی‌ها از لابی‌ صهیونیستی به نفعشان نیست



سبزوار پیام ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تأثیرپذیری غربی‌ها از لابی‌ صهیونیستی در روند مذاکرات به نفعشان نیست.

به گزارش "سبزوار پیام" محمدرضا محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه مذاکرات روند عادی خود را طی خواهد کرد، اظهار داشت: دست دشمن در این مذاکرات خالی است و لابی‌های صیهونیستی فقط با سیاه‌نمایی و تحمیل خواسته‌های خود بر پارلمان اروپا و مجلس سنای آمریکا سعی دارند تا در روند مذاکرات خدشه وارد کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حقانیت ملت ایران در روند این مذاکرات روز به روز بیشتر می‌شود، ادامه داد: توفیقات خوبی در طول مذاکرات نصیب ملت ما شده و کارشکنی‌ غربی‌ها با طرح برخی مسائل برای خود آنها زیان‌بار است.

وی با بیان اینکه تعداد لابی‌های صهیونیستی رو به افزایش و سیری صعودی پیدا کرده است، تصریح کرد: این لابی‌ها از سوی اسرائیل و کشورهای به اصطلاح اسلامی منطقه حمایت می‌شوند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه همه ساله بیش از 100 میلیارد دلار برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه و جهان توسط این کشورها هزینه می‌شود، یادآور شد: متأسفانه مجامع بین‌المللی نیز تحت تأثیر این لابی‌های صیهونیستی اقدام به تصویب قطعنامه‌هایی می‌کنند که از شأن انسانیت به دور است.

وی با اشاره به این نکته که هیچ‌یک از این قطعنامه‌ها جدیت اجرایی ندارد، متذکر شد: با وجود این باید نسبت به روند مذاکرات و کارشکنی‌های غرب جدی بود و با دقت همه این مسائل را رصد کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به تصویب قطعنامه توسط پارلمان اروپا، عنوان کرد: در 4 سال گذشته بیش از 61 قطعنامه توسط این مجمع علیه کشور ما صادر شده که وجاهت قانونی نداشته است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که در این قطعنامه‌ها باید به دقت مورد رصد قرار گیرد، این است که مفاد صادر شده آن در حقیقت در ارتباط با ارزش‌ها و باورها دینی و ارزش‌های  ملی ما نسبت به نظام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خطاب به دولت‌های غربی و پارلمان اروپا، گفت: در اروپا فقط 47 درصد مردم در انتخابات نمایندگان اروپا شرکت کرده‌اند، این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری ایران بیش از 75 درصد ملت  شرکت کرده‌اند؛ آن وقت آقایان انتخابات ما را زیرسئوال می‌برند./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.