اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 28 فروردين 1393 / کد مطلب: 8508 / نظرات: 1

در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن و و معارف اسلامی :


مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش راه اندازی می شود


مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش راه اندازی می شود  معاون اداره کل امور قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی و احیا مراکز دارالقرآن آموزش و پرورش خبر داد و گفت : به عنوان یکی از محورهای فعالیت به طور جدیت راه اندازی دارالقرآن را پیگیری می کنیم.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمدرضا مسیب زاده  در مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی در سبزوار افزود : در حال فراهم کردن زیرساخت ها هستیم زیرا دارالقرآنی می خواهیم که در شان قرآن باشد.

وی با بیان اینکه براساس شاخصه توسعه برای هر منطقه آموزش و پرورش دو دارالقرآن را برای خواهران و برادران برنامه ریزی کرده ایم ، اظهار داشت : برای سال تحصیلی آینده این دارالقرآن ها را راه اندازی می کنیم.

معاون اداره کل امور قرآن ، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: از فعالیت های محوری اداره کل حفظ آیات منتخب و موضوعی قرآن با بهره گیری از سیره اهل بیت (ع) است.

مسیب زاده با بیان اینکه قرآن و عترت جمع هستند که اگر تفکیک شوند به نتیجه نمی رسیم ، اظهار داشت : با برنامه ریزی در آیات پرکاربرد ، امام شناسی ، سیره اهل بیت و ... را علاوه بر بحث موضوعی قرآن هدف قرار داده ایم .

وی افزود : همچنین در بخش نماز با امضای ریاست جمهوری سند جامع نماز را امسال مصوب کردیم تا زمینه اجرای آن هر چه سریعتر محقق شوند.

معاون اداره کل امور قرآن ، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با قدردانی از برگزارکنندگان سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف خراسان رضوی خطاب به شرکت کنندگان در این مسابقه، اظهار داشت : همه کسانی که در اینچنین مسابقاتی شرکت می کنند برنده هستند زیرا بهترین راه را انتخاب کرده اند.

مسیب زاده افزود : مسابقات کشوری این رقابت ها در بخش هم آوایی در استان آذربایجان غربی و در بخش پژوهشی در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

معاون پرورشی و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این مراسم گفت : بالندگی و تربیت قرآنی همان ارزشی است که انسان را لایق سجده ملائک کرد.

دکتر براتعلی منصوریان افزود : وقتی انسان این ارزش و قابلیت را دارد که براساس نسخه پروردگار عالمیان زندگی خود را تنظیم کرده و زندگیش در سایه سار نسخه شفابخش قرآن باشد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی گفت : دستورات قرآنی نسخه هدایتگری است که نجات بخش همه بشریت گرفتار امروز است .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.