اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1393 / کد مطلب: 8521 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد:


همه باید برای نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه تلاش کنند


همه باید برای نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه تلاش کنند سبزوارپیام - امام جمعه ششتمد گفت : همه اقشار باید برای نهادینه شدن فرهنگ علوی و فاطمی در جامعه تلاش کنند.
 
به گزارش "سبزوار پیام" حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود : نتیجه نهادینه شدن این فرهنگ غنی و ارزشی ،پیاده شدن سبک زندگی اسلامی و آرامش در خانواده هاست .

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : آن حضرت بهترین الگو نه فقط برای بانوان مسلمانان بلکه برای زنان جهان و انسانهای آزاده است.

وی افزود : حضرت مریم ، آسیه ، حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه(س) چهار بانوی بزرگواری هستند که قله رفیع کمال را فتح کردند اما زهرا اطهر (س) سرآمد همه زنان عالم و سیده النساء العالمین است.

امام جمعه ششتمد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) که خدای متعال وجود دخترم فاطمه را از ایمان پر کرده است، گفت : بندگی حضرت فاطمه (س) در برابر حضرت احدیت این ارزش را برای او به بار آورده است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم با بیان بخشی از زندگی زهرای مرضیه (س) گفت : آن حضرت الگوی عبادت ، عفاف و حجاب و محور حدیث کساء می باشند.

وی بخشش و ایثار حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله ویژگی های شاخص آن حضرت عنوان کرد و افزود : بخشش ایشان را می توان در هدیه کردن لباس عروسی در خاطره انگیزترین زمان زندگیشان به فقیر درک کرد.

وی با اشاره به همسرداری نیکوی حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : خانواده آن حضرت یک خانواده موفق و الگوی همه خانواده ها می باشند.

امام جمعه ششتمد با اظهار اینکه با معرفی الگوهای خوب و آگاه کردن جوانان بسیاری از مشکلات از زندگی ها رخت برمی بندد ، افزود : عشق ، محبت ، عفت ، پاکدامنی ، تربیت صحیح فرزندان ، آرامش و هر آنچه که از ویژگیهای زندگی موفق بخواهیم در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) وجود دارد.

حجت الاسلام ثباتی مقدم با تاکید بر الگو گرفتن از زندگی ائمه (ع) که همان سبک زندگی اسلامی است ، اظهارداشت : صدا و سیما ، رسانه ها ، مسوولان و بخش های مختلف هر کدام به نوبه خود بایستی در زمینه ترویج فرهنگ فاطمی گام بردارند . /6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.