اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8533 / نظرات: 0

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:


دستورالعمل استفاده ازخرید خدمات آموزشی ازمدارس غیردولتی ابلاغ می شود


دستورالعمل استفاده ازخرید خدمات آموزشی ازمدارس غیردولتی ابلاغ می شود
سبزوارپیام - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه مشارکت های مردمی گفت : دستورالعمل نحوه استفاده از خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی به مدارس ابلاغ می شود .
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، ˈمحمد دیمه ورˈ عصر دوشنبه در نشستی با مدیران آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود : در بودجه 93 عنوانی برای خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی دیده شده است .

وی اظهارداشت : بر اساس طرح خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اجازه دارد تا تعدادی از دانش آموزان مدارس دولتی را به سمت مدارس غیر دولتی هدایت کند.

وی با بیان اینکه در خیلی از مدارس ابتدایی به دلیل کمبود فضا با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم ، افزود : با افزودن کلاس ششم و اضافه شدن یک میلیون و 200 دانش آموز فقط پنج درصد به فضای آموزشی دوره ابتدایی اضافه شد.

وی با اظهار اینکه توسعه مشارکت ها فقط مادی نیست بلکه بحث معنوی و فکری هم هست، گفت : بایستی زمینه مشارکت هر چه بیشتر اولیا را در مدارس فراهم کنیم .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : باید کمک کنیم مردم در آموزش و پرورش سرمایه گذاری مستمری داشته باشند.

دیمه ور در خصوص ارزشیابی تحصیلی کیفی توصیفی هم گفت : این نوع ارزشیابی که در حال حاضر اجرا می شود نسخه بی بدیلی است ولی مشکلاتی در اجرا دارد که ما باید این مشکلات را کاهش دهیم.

وی اظهارداشت : این ارزشیابی 12 سال است که انجام می شود و برای موفقیت بیشتر باید با مطالعه مدارس جامع ، هوشمند و پیشرو به این سمت و سو پیش رویم .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بررسی های انجام گرفته، گفت : حدود 650 مورد شناسایی نقاط ضعف ، چالش و تهدید در نظام آموزش و پرورش دسته بندی شده و راهکارهای متفاوتی با رویکرد اسناد بالادستی بویژه سند تحول بنیادین تدوین شده که به چهار سیاست کلی منجر شده است .

دیمه ور مهمترین و اولین سیاست را ساماندهی نیروی انسانی عنوان کرد و گفت : برای تقویت ساماندهی فرآیندی شامل جذب ، توانمندسازی ، نگهداشت ، بهسازی ، تکریم و انگیزش برای خدمت در آموزش و پرورش را تعریف کرده و سعی در ارتقا هر کدام از این عوامل داریم .

وی با مقایسه جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی 78-77 به میزان 18 میلیون و 200 نفر به عنوان بالاترین جمعیت و اکنون با جمعیت 12 میلیون و 300 هزار نفر، گفت : به نسبت کاهشی که در جمعیت دانش آموزی داشتیم پرسنل ثابت بوده است.

وی خواستار همکاری بیشتر مدیران برای ساماندهی نیروی انسانی شد و گفت : این ساماندهی بایستی طوری انجام شود که همه ما سهمی در آن داشته باشیم .

وی بهبود و ارتقا مدیریت آموزشگاهی را هم یکی دیگر از سیاست های کلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت : با اینکه سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص ملی 2.3 است و با کشورهای آسیای شرقی برابری می کند ولی آزمون های بین المللی از نظام تعلیم و تربیت ما نشان می دهد که بهره وری و اثربخشی نظام آموزش و پرورش ما مطلوب نیست .

وی ادامه داد : افزایش بهره وری ، کارآمدی و اثربخشی در نظام تعلیم و تربیت امری مدیریتی است که بایستی هر چه بیشتر در این بخش تلاش کنیم تا این بهره وری اتفاق بیفتد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ طرح تعالی مدیریت مدرسه هم به مدارس خبر داد و گفت : در این طرح مدیران را به عنوان رهبران استراتژیک و مدارس را به عنوان سازمان های مولد ، یادگیرنده و پویا تعریف کرده ایم .

وی با اشاره به بودجه ریزی عملیاتی به عنوان یکی از سیاست های آموزش و پرورش گفت : مدرسه محوری یک هدف والا و به عنوان نماد تمرکززدایی در نظام تعلیم و تربیت است .

دیمه ور ادامه داد : در این طرح به قابلیت های مدیران تاکید شده و زنجیره ای را شامل توانمندسازی مدیران ، تفویض اختیار در انتخاب نیروی انسانی ، تامین و مدیریت منابع مالی و واگذاری اختیارات مالی کامل شامل پرداخت حقوق ، جذب نیرو و ... است .

وی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح توانمندی نظام آموزش و پرورش را به همراه خواهد داشت ،گفت : فعالیت ها تعریف شده و براساس آن طرح در سال تحصیلی آینده به صورت آزمایشی برای 500 مدرسه اجرا می شود./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.