اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8542 / نظرات: 0


یک مسئول بر گسترش تشکلهای مردم نهاد زیست محیطی تاکید کرد



سبزوار پیام – رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بایستی زمینه گسترش و حمایت هر چه بیشتر از تشکل های مردم نهاد زیست محیطی فراهم شود.
 
به گزارش"سبزوار پیام" محمد علی عمارلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تشکل های زیست محیطی مردم نهاد بازوان پر توان مردم برای همکاری با محیط زیست هستند.

وی با بیان اینکه گسترش مشارکت مردم در حفاظت محیط زیست ضروری است، اظهار داشت: گسترش هر چه بیشتر این مشارکت ها موجب فرهنگ سازی برای نسل های بعد می شود.

وی گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی است و فرهنگ سازی مستمر برای حفاظت از محیط زیست با افزایش آگاهی و تنویر افکار عمومی حاصل می شود.

وی آلودگی آب ها، دفع غیر بهداشتی زباله، استفاده از سموم کشاورزی و عدم جایگزینی طرح مبارزه بیولوژیک به جای مبارزه شیمیایی را از عمده ترین معضلات زیست محیطی برشمرد و افزود: بایستی به اجرای همایش ها و گردهمایی ها در این زمینه اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: تشکل های زیست محیطی مردم نهاد دوستدار طبیعت می توانند پرچمدار این فعالیت ها باشند.

عمارلو، از بین بردن درختان برای ساخت و ساز را از جمله مشکلات امروزی محیط زیست دانست و گفت: می توانیم با کاشت یک نهال کوچک زمینه بهره مندی خود و نسل های آینده را از محیط زیست پاک فراهم کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با اشاره به برنامه های این اداره در هفته زمین پاک افزود: روز جمعه پنجم اردیبهشت با همکاری یکی از تشکل های زیست محیطی سبزوار برنامه پاکسازی طبیعت رودخانه ششتمد این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی برگزاری مسابقه مقاله نویسی و نقاشی برای دانش آموزان ، بازدید رایگان از موزه حیات وحش و بازدید از صنایع آلاینده را از دیگر برنامه های این اداره عنوان کرد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.