اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8565 / نظرات: 0

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار :


130 تشکل کارگری و کارفرمایی در سبزوار فعال است


130 تشکل کارگری و کارفرمایی در سبزوار فعال است  معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار گفت: 130 تشکل کارگری و کارفرمایی در این شهرستان فعال می باشند.
 
حسین ملوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 16 مورد انجمن صنفی کارفرمایی، 95 مورد نماینده کارگران در واحدهای تولیدی و خدماتی، پنج مورد انجمن صنفی کارگران و 14 مورد شورای اسلامی کار هستند.

وی با بیان اینکه تشکل های کارگری و کارفرمایی نقش بسزایی در رسیدگی به شکایات کارگران دارند، اظهار داشت: شهرستان سبزوار از نظر تعداد تشکل های کارگری و کارفرمایی در استان خراسان رضوی پس از مشهد رتبه دوم را دارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در پایان سال گذشته را 424 نفر عنوان کرد و افزود: این میزان نسبت به سال 1391 که تعداد آنها 499 نفر بود حدود 15 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته حقوق 97 نفر از مقرری بگیران به علت اشتغال پنهان، عدم پذیرش شغل پیشنهادی و مواردی از این قبیل قطع شد.

ملوندی اظهار داشت : هچنین در این مدت از مجموع 424 مقرری بگیر بیمه بیکاری تعداد 110 نفر از محل تبصره یک ماده شش قانون بیمه بیکاری به کارفرمایان معرفی شدند.

وی افزود: این موضوع منجر به صرفه جویی حدود 9 میلیارد ریال در منابع صندوق بیمه بیکاری و بازگشت این مبلغ به چرخه تولید شده است.

وی ادامه داد : طبق تبصره یک ماده شش قانون بیمه بیکاری کارفرمایان فقط 30 درصد از حقوق بیمه بیکاری را پرداخت کرده و از 70 درصد مابقی و نیز حق بیمه معاف هستند.

ملوندی گفت: همچنین در سال گذشته حدود 65 نفر از مقرری بگیران برای آموزش مهارت های مختلف به سازمان فنی و حرفه ای معرفی و آموزش های لازم را در این زمینه فراگرفتند./3





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.