اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 18 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8604 / نظرات: 0


بیش از 40مسجد در سبزوار میزبان معتکفین است



سبزوارپیام - رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت : تاکنون بیش از 40 مسجد برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.
 
به گزارش "سبزوار پیام" حجت الاسلام و المسلمین علی محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این تعداد پنج مسجد در شهر سبزوار برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

وی این مساجد را شامل مسجد جامع ، مسجد پامنار ، مسجد النبی در توحید شهر ، مسجد امام حسن (ع) در خیابان فیاض و مسجد امام رضا (ع) در خیابان هفت تیر سبزوار اعلام کرد و افزود : مسجد پامنار ، مسجد النبی ، مسجد امام حسن (ع) و مسجد امام رضا (ع) برای اعتکاف خواهران معتکف پیش بینی شده است .

وی اظهار داشت : ثبت نام از معتکفین از امروز 17 اردیبهشت ماه آغاز و تا 21 اردیبهشت ماه در مساجد پیش بینی شده ادامه دارد.

رییس ستاد اعتکاف سبزوار همچنین از نکات برجسته و مثبت مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری را اجرای مردمی این مراسم توسط تشکل های دینی از جمله هیات امناء مساجد ، هیات های مذهبی و پایگاه های مقاومت بسیج عنوان کرد.

حجت الاسلام محمودی اجرای برنامه های فرهنگی ،تبلیغی از جمله ایراد سخنرانی توسط اساتید حوزه و دانشگاه ، برگزاری حلقه های معرفتی ،کتابخانه های سیار ، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته ، برگزاری مراسم دعا ، مناجات و مسابقات قرآنی را از برنامه های تدارک دیده شده برای معتکفان سبزواری اعلام کرد.

وی با اشاره به آثار و برکات این سنت حسنه برای معتکفین ، حضور جوانان و نوجوانان را هم از نکات برجسته این مراسم معنوی دانست و گفت : با توجه به نتایج فرم های نظرسنجی،هر ساله بیش از 90 درصد جوانان شرکت کننده، معتکف سال آینده هم هستند./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.