اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8631 / نظرات: 0


شهردار: ادامه وضعیت کنونی ساخت و سازها به نفع شهر نیست / از ۲۸ سال پیش جوان تر هستم


شهردار سبزوار ادامه وضعیت ساخت و سازها به روال گشته را به نفع شهر ندانست و افزود: کنترل ساخت و سازها را به صورت آرام شروع شده و ادامه وضعیت کنونی به نفع شهر و نسل آینده نیست. هیچ کس از این وضعیت سود نمی برد. این گونه ساخت و سازها اگر ادامه پیدا کند همه ما می سوزیم. حتی سازنده این ساختمان ها در آتش این ساخت و سازها خواهند سوخت.

محمد علی طالبی شهردار سبزوار  در اولین نشست خبری اش به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

دکتر طالبی در این نشست درباره ی فضای کاری موجود گفت: از فروردین که کارم را شروع کرده ام فضا بسیار سازنده است. تعامل روحانیون، دانشگاهیان، کسبه، صنعتگران، سازمان های دولتی و سازمان های مردم نهاد بسیار خوب است. نجابت مردم مافوق تصور است. اگر در این فضای سازنده مسئولان نتوانند نتایج مثبتی بدست آورند مقصر خود ما هستیم. سبزوار شهر بزرگی است و گذشته بسیار پرافتخاری داشته است. حال شهر باید با گذشته پرافتخارش قدری هم نوایی داشته باشد. این شهر پرافتخار در جنبه ی کیفی نیازمند تلاش مضاعف است و این تلاش مضاعف افقش روشن است و دیده می شود. شرایط برای کار و تلاش مضاعف با مدیریت جهادی برای پیشرفت فراهم است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه سبزوار شهری است که بر اساس خدمات می چرخد افزود: سبزوار بر اساس خدمات و بیشتر مسکن می چرخد و اگر دچار چالش شود اقتصاد شهری را دچار چالش می کند. در رکود مسکن شهرهای مثل سبزوار بیشتر ضرر می کنند. باید اقتصاد مسکن رونق بگیرد تا اقتصاد شهری رونق بگیرد. با بسته های تشویقی که شهرداری در نظر دارد شاهد رشد مسکن بویژه در مناطف کم تر توسعه یافته خواهیم بود.

وی در ادامه با ابراز اینکه مشارکت پذیری مهم ترین پیشرفت اهرم سبزوار می تواند باشد اذعان داشت: اگر سبزوار بهشت سرمایه گذاران شود اقتصاد مسکن، خدمات و توسعه شهری همزمان می تواند پیش برود. سازکار همراهی با سرمایه گذاران تنها برعهده ی شهرداری نیست و همه سازمان ها باید کمک کنند. اگر خواسته باشیم سبزوار را بهشت سرمایه گذاران کنیم باید با تعقل، تدبیر و برنامه ریزی کار کنیم. باید امنیت سرمایه و سود برای سرمایه گذار تامین شود. از همه مهمتر هم حرمت گذاری برای سرمایه گذار باید مدنظر برنامه ریزها باشد.

دکتر طالبی از افتتاح دفتر سرمایه گذاری در شهرداری خبر داد و افزود: دفتر سرمایه گذاری ظرف چند روز آینده افتتاح خواهد شد و امیدواریم شاهد حضور سرمایه گذاران باشیم. سازکارهای مشارکت در شهرداری کوک شده و امیدوارم آهنگ خوبی از این ساز نواخته شود و نوای واحد از سرمایه گذار و شهرداری بشنویم.

دکتر طالبی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه ۴۷ پروژه نیمه تمام داریم گفت: اکثر این پروژه ها از سال ۹۱ می باشد و اولویت شهرداری اتمام پروژه های نیمه تمام است که تا پایان امسال کامل می شود. پروژه ای که ۷۰ درصد پیشرفت داشته است را کامل می کنیم ولی در برخی از پروژه ها ابهاماتی وجود دارد که تا این ابهامات برطرف نشود ورود پیدا نمی کنیم. در میدان سربداران ابهاماتی وجود دارد. ابهام اول اینکه اگر بخواهیم برای برطرف کردن گره ترافیکی تقاطع غیر همسطح ایجاد کنیم این یک شوتینگ می شود که مسافرین را با دست خودمان از شهر دور کنیم. سهم ما از ۲۰ میلیون زائری که از این مسیر تردد دارند چیست؟ ابهام دوم اینکه آیا گره ترافیکی را در سطح نمی شود رفع کرد. اگر می خواهیم در آینده پشیمان نشویم باید پاسخ های کارشناسانه به این ابهامات داده شود.

شهردار سبزوار در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش حقوق شهردار و مدیران عامل سازمان ها در بودجه ابراز داشت: در بخش حقوق هیچ نظری نداشتم و حتی نظرم این بود که صفر گذاشته شود و افتخاری کار کنم. اما چون حقوق شهردار مبنای برای حقوق سمت های دیگر است من اجبارا گفتم هر عددی گذاشته شود می پذیرم و الان هم نمی دانم حقوق شهردار چقدر است.

وی درباره ی فروش اوراق مشارکت گفت: مقدمات ادارای اوراق مشارکت حداقل ۶ تا ۸ ماه زمان می برد و این برای اولین بار است که شورا با فروش اوراق مشارکت موافقت می کند.

دکتر طالبی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره ی تغییر مدیرانی که سال هاست تغییر نکرده اند گفت: به این نتیجه رسیده ام که برخی از مدیران عامل باید تغییر کنند و تغییر خواهند کرد. بین ۲ تا ۶ ماه به نیروها فرصت می دهم که خودشان را ثابت کنند و اگر بتوانند وظیفه شان را به درستی انجام بدهند لزومی ندارد حتما تغییر داشته باشیم.

شهردار سبزوار ادامه وضعیت ساخت و سازها به روال گشته را به نفع شهر ندانست و افزود: کنترل ساخت و سازها را به صورت آرام شروع شده و ادامه وضعیت کنونی به نفع شهر و نسل آینده نیست. هیچ کس از این وضعیت سود نمی برد. این گونه ساخت و سازها اگر ادامه پیدا کند همه ما می سوزیم. حتی سازنده این ساختمان ها در آتش این ساخت و سازها خواهند سوخت. من از باب قانون اعلام می کنم که ساخت و سازها کنترل می شود.

وی درباره ی اولویت های شهرداری ابراز داشت: دو سه تا کار عمده در اولویت است و باید در کوتاه مدت صورت بگیرد. بعضی از خیابان ها مخصوصا در مکان های پرتردد از سال ۶۵ که شهردار بودم بهسازی نشده است. فضای سبز هم مورد توجه جدی ماست و هر ماه یک پارک محله افتتاح خواهد شد و درخرداد ۳ پارک محله افتتاح خواهیم کرد. در رابطه با کنارگذر شرق توافقی با اداره راه و شهرسازی داشتیم که این کنارگذر انجام شود.

دکتر طالبی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت نابسمان بهشت رضوان عنوان داشت: نظر شخصی ام را نمی توانم بگویم ولی مشاور تایید کرده و کمیسون هم تایید کرده است. کمبودهای جدی در آنجا داریم و از لحاظ تردد هم مشکل داریم. امکان بازگشت هم نداریم و باید مسیر را اصلاح کنیم تا ابتدای روستای ایزی آیلند را ادامه می دهیم و مقطع بین میدان دکتر شریعی تا اداره راه اصلاحاتش را به عمل می آوریم. اگر در این منطقه امکان فراهم نشود از جاده مشهد کنار دلقند میسر خواهد بود و این دو مسیر برای سال آینده فراهم خواهد شد.

وی همچنین درباره ی ادامه حفر قبر در مصلای قدیم گفت: با توجه به نامساعد بودن بهشت رضوان اگر این ظرفیت نباشد مردم به روستاهای اطراف مراجعه می کنند.

شهردار سبزوار در پاسخ به سوالی درباره ی اینکه آیا می توانید مثل ۲۸ سال پیش که شهردار بودید با انرژی فعالیت کنید ابراز داشت: از ۲۸ سال پیش جوان تر هستم و تجربه ی این دوره را هم دارم. از ۵ صبح تا ۱۱ شب کار می کنم و خسته نمی شوم. علاقه دارم اینگونه کار کنم و امیدوارم این علاقه نتیجه داشته باشد. مطمئنا اگر کار ادامه پیدا کند آثارش را در سال آینده می بینیم. آن دوره همکاران خوب کمک می کردند الان هم خوب همکاری دارند. ظرف یکی دو ماه آینده سازمان کار برای جهش شروع به کار می کند.

دکتر طالبی درباره ی ایجاد انگیزه های جدید گفت: انگیزه های قبلا در شهرداری بود که دیگر نیست. ۳ درصد از توافقاتی که صورت می گرفت از مدیرانی بود که امضا می کردند و پای توافق بودند ولی دیگر این گونه انگیزه را نداریم. باید انگیزه جدید ایجاد کنیم. این انگیزه جز این که من خودم بدوم و دیگران قانع شوند که باید به سرعت من حرکت کنند میسر نمی شود.  مرجع :سلام سربدار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.