اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 26 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8649 / نظرات: 2


امام جمعه ششتمد:اعتکاف یک دوره کوتاه مدت خودسازی است


امام جمعه ششتمد:اعتکاف یک دوره کوتاه مدت خودسازی است  امام جمعه ششتمد سبزوار گفت: اعتکاف یک دوره کوتاه مدت خودسازی است و معتکفین سه روز دور دنیا را خط کشیده اند.
 
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم امروز در جمع معتکفین مسجد امام رضا(ع) ششتمد اظهار کرد:اعتکاف یک فرصت است و همه افراد نمی توانند از این فرصت مهم استفاده کنند.

وی خطاب به معتکفین ادامه داد: شما در خانه خدا و با کمترین امکانات حاضر شده اید و خداوند به وجود شما در نزد ملائک افتخار می کند.

امام جمعه ششتمد با بیان اینکه برنامه های اعتکاف دارای ارزش افزوده است ،افزود: نماز ، روزه و دعاهای این چند روز معتکفین ارزش و منزلت بیشتری دارد.

حجت الاسلام ثباتی مقدم گفت: این سه روز اعتکاف نشان می دهد انسان می تواند مابقی راه زندگی را با پای گذاشتن بر روی تمایلات نفسانی سپری کند.

وی از اعتکاف بعنوان بستری برای توبه و بازگشت یاد کرد و افزود: دلهای ما بر اثر گناهان زنگ می زند و این گناهان در طول زمان باعث ایجاد زنگار در دلهای ما می شود.

استاد حوزه علیمه سبزوار افزود: زنگار دل را می توان با خواندن قرآن ، به یاد مرگ بودن و توبه از بین برد و اعتکاف زمان بسیار مناسبی برای توبه و بازگشت است.

امام جمعه ششتمد گفت: اعتکاف فرصتی برای گریز از لذت گرایی است و بی شک نفس ، انسان را به سمت لذت می کشاند و شیطان نیز این موضوع را ترغیب می کند ولی انسان معتکف با حضور در مراسم معنوی و ارزشمند اعتکاف از لذت های دنیوی و ترغیب شیطان رهایی یافته است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: اعتکاف توقف عاشقانه در خانه خداست و در آموزه های دینی ما عاشق عبادت بودن ارزش بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه سبزوار گفت: اعتکاف مهدخداگرایی است و اعتکاف فرصتی ارزشمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می باشد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.