اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8659 / نظرات: 0


نشست رئیس شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی با فعالین فرهنگی شهرستان های غرب استان


به گزارش روابط عمومی انجمن اسلامی معلمان سبزوار؛ در نشستی که محمد علی گندمی؛ رئیس شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی با فعالین فرهنگی شهرستان های جغتای، جوین، خوشاب، داورزن، سبزوار و ششتمد داشت، ضمن استماع نظرات همکاران حاضر در جلسه، به تشریح تاریخچه، اساسنامه، مرامنامه و ساختار تشکیلاتی انجمن اسلامی معلمان ایران پرداخت و به برخی از سؤالات و ابهامات معلمان، پاسخ داد.
بر پایه ی این گزارش؛ عضو برجسته ی انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن عرض تسلیت رحلت حضرت زینب(س) گفت: انجمن اسلامی معلمان ایران، از معدود تشکل هایی است که ریشه در قبل از انقلاب دارد و در بحبوحه ی انقلاب، توسط بزرگانی چون؛ شهید مظلوم بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر، شهید شرافت و مرحوم کتیرایی تشکیل شد.
وی افزود: اگر چه انجمن اسلامی معلمان ایران فراز و نشیب های زیادی را طی کرده ولی هیچ گاه در فعالیت های آن، وقفه ای ایجاد نشده است. این انجمن؛ در بین تشکل های موجود، جامعیتی خاص دارد که این جامعیت؛ به اهداف، ارکان، نوع شکل گیری و شرایط عضویت انجمن برمی گردد که در اساسنامه و مرامنامه ی انجمن اسلامی معلمان ایران به صراحت آمده است.
محمد علی گندمی در ادامه گفت: مطابق اصل 26 قانون اساسی؛ "احزاب، جمعیت ها، انجمن های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آزادند، مشروط به این که اصول استقلال، آزادی، وحدت ملی، موازین اسلامی و اساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. هیچ کس را نمی توان از شرکت در آن ها منع کرد یا به شرکت در یکی از آن ها مجبور ساخت."
وی به این نکته اشاره کرد که: به لحاظ فلسفی؛ اگر انسان آزاد نباشد، هیچ تکلیفی ندارد و مطابق احادیث و روایات و متونی که از بزرگان به ما رسیده؛ خداوند بهشت و جهنم را به این دلیل خلق کرد که انسان را آزاد آفریده است.
رئیس شورای هماهنگی انجمن اسلامی معلمان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: تحزب؛ حاصل تجربه و عقلانیت بشر پیشرفته ی امروزی است که می تواند مانع فساد در جامعه شود.
محمد علی گندمی در پایان این نشست صمیمی یادآوری نمود که ما می خواهیم برای عزت کشور، پیشرفت آموزش و پرورش و ارتقای منزلت معلمان تلاش کنیم.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.