اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 آبان 1390 / کد مطلب: 866 / نظرات: 0


نخستين يادواره 22 آلاله سرخ والا مقام شهر ششتمد سبزوار برگزار شد


نخستين يادواره 22 آلاله سرخ والا مقام شهر ششتمد سبزوار برگزار شد
 نخستين يادواره 22 آلاله سرخ والا مقام شهر ششتمد سبزوار با استقبال جمع زيادي از خانواده هاي معظم شهدا ، ايثارگران ، مردم ولايتمدار بخش ششتمد و مسوولان شهرستان هاي سبزوار ، جوين ، جغتاي و خوشاب برگزار شد. 
   
 به گزارش ايرنا ، يكي از يادگاران و راويان دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه در اين محفل معنوي خاطر نشان كرد: در بيان تاريخ دفاع مقدس در يادواره هاي شهدا بيشتر بعد احساسي و معنوي اين دوران بيان شده و كمتر به عقلانيت آن پرداخته ايم.

' عليرضا دلبريان' گفت: در يادواره هاي شهدا بايد به بيان چگونگي اراده هاي راسخ و رشادت هاي رزمندگان در شكست دژهاي نفوذ ناپذير دشمن هم پيش رود.

وي افزود: اعتقادات الهي ، توكل به خداوند و توسل به ائمه اطهار (ع) موتور حركت رزمندگان در دوران جنگ تحميلي بود .

وي پشت پا زدن به دنيا و گذشتن از تعلقات ، سختكوشي ،فرهنگ كار و تلاش ، اطاعت پذيري از فرمانده در سخت ترين شرايط ،ايثار ، ساده زيستي و غيره را درس شهدا به نسل هاي امروز و آينده عنوان كرد.

وي با اظهار اينكه يادواره شهدا تنها نبايد به قرائت فاتحه و تاثرات روحي خلاصه شود افزود: اين يادواره ها بايد تلنگر و تحولي در زندگي و فكر همه ما ايجاد كنند.

او بيان كرد: برگزاري يادواره هاي شهدا به منظور يادآوري شهدا و احترام به اين بزرگمردان است كه پشت اين حركت هاي نمادين ، عمل به سيره شهدا هم بايد باشد.

اين راوي دوران دفاع مقدس با اشاره به ايمان و اخلاص شهدا و ولايتمداري ايشان گفت: شهدا در دوران دفاع مقدس روي فرمايشات رهبري حساب و كتاب نكردند و اين از رموز پيروزي ما در اين دوران بود.

وي با بيان اينكه در 30 سال گذشته هم با روحيه توكل به خداوند و اطاعت از رهبري پيش رفته ايم،بيان كرد: نبايد اجازه سست شدن اين عوامل داده شود.

اين يادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس ما عشق بود و با معادله مادي نمي توان آن را محاسبه كرد همچنان كه كربلا و دينداري معامله مادي نبوده و نيست.

وي اضافه كرد: سختكوشي هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس جز در صدر اسلام و در ركاب ائمه اطهار (ع) در هيچ كجاي تاريخ سابقه ندارد.

اين همرزم شهدا با اظهار اينكه همه داشته هاي كنوني ما از شهداست ،اضافه كرد: امروز خانواده هاي شهدا درخواست هاي مادي ندارند بلكه تنها خواست آنها درك شدنشان توسط جامعه است.

روحاني مستقر شهر ششتمد هم گفت: رزمندگان در دروان دفاع مقدس چنان سيلي محكمي به گوش مستكبران زدند كه كه ديگر طمعي به مملكت ما نمي كنند.

حجت الاسلام و المسلمين 'سيد باقر اسلامي خواه' با بيان اينكه بايد از سال هاي دفاع مقدس درس ولايتپذيري و هوشياري بياموزيم، افزود: امروز اگر مطيع و پشتيبان ولايت باشيم هيچ گزندي به مملكت ما نمي رسد.

وي ادامه داد: عظمت و اوج گرفتن حضرت ابوالفضل (ع) هم به دليل ولايتمداري ايشان بود.

وي بيداري اسلامي امروز جهان را حاصل عظمت رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان كرد و با اشاره اي به پيشگويي امام راحل (ره) در مورد حرمت مزار پاك شهدا براي نسل هاي آينده گفت: دارالشفاي آيندگان ما همين مزار پاك شهيدان است چرا كه از همه چير خود در راه خدا گذشتند.

اين يادگار دوران دفاع مقدس خاطراتي از شهدا و گوشه هايي از امدادهاي الهي دوران دفاع مقدس را بيان كرد.

سرهنگ پاسدار' جعفر نمدچيان' فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار هم در ابتداي اين محفل معنوي ضمن خيرمقدم به ميهمانان اين مجلس ياد 22 شهيد شهر ششتمد را گرامي داشت.

اين يادواره به همت و با همكاري ستاد يادواره شهداي شهر و بخش ششتمد ، ناحيه بسيج ، بنياد شهيد و امور ايثارگران ، كنگره سرداران شهيد استان و شماري از ادارات و نهادهاي شهرستان سبزوار برگزار شد.

شهر ششتمد مركز بخش ششتمد در جنوب سبزوار واقع شده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.