اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8667 / نظرات: 0

نشست خبری/ روزهای پرکار فرهنگی دانشگاه حکیم:


از میزبانی جشنواره ملی ادبیات داستانی و جشنواره پاک تا اخذ مجوز جشنواره دوسالانه سربداران


از میزبانی جشنواره ملی ادبیات داستانی و جشنواره پاک تا اخذ مجوز جشنواره دوسالانه سربداران

دانشگاه حکیم طبق سال های گذشته نقش خود را در خارج از چهاردیواری دانشگاه بخصوص در بخش فرهنگ ایفا می نماید و مطمئنا می توانند نقش مثمر ثمری را بوجود آورد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در نشست خبری که پیرامون جشنواره های «ادبیات داستانی رضوی» و «دانشگاه پاک» برگزار شد گفت: دانشگاه حکیم سبزواری با فعالیت های بسیاری که تاکنون انجام داده است، اینبار طبق سال های گذشته نقش خود را در خارج از چهاردیواری دانشگاه بخصوص در بخش فرهنگ ایفا می نماید و مطمئنا می توانند نقش مثمر ثمری را بوجود آورد.

دکتر حدادنیا افزود: جشنواره ادبیات داستانی به پاسداشت مقام و ارزش امامان اهل شیعه و تسنن در بحث رضوی ورود پیدا کرده است، که امیدواریم این جشنواره خیر و برکتی را که بخاطر وجود مقدس ثامن الحجج (ع) برای مردمان دارد برای دانشگاهیان بیشتر از پیش داشته باشد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، این جشنواره را زمینه ای برای نشان دادن شاخصه های مردمان دیار ثامن الحجج دانست و گفت: امیدواریم دانشگاه حکیم بتواند تولید کننده ی خبرهای خوش در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی در کشور باشد.

حدادنیا در ادامه از برگزاری مراسم دوسالانه قیام سربداران خبرداد و افزود: طی مکاتبات و جلسات متعدد، در پی آن هستیم که سالگرد هفتصدمین قیام بزرگ سربداران را از برنامه ی جشنواره ای خارج کنیم و برگزاری این برنامه ی عظیم را به صورت دوسالانه در کشور برگزار نماییم.

وی دلیل این کار را فراموشی جایگاه و ارزش واقعی و معنوی میراث تاریخی، به صورت جشنواره ای دانست.

وی انجام این کاربزرگ را خارج از عهده ی دانشگاه دانست و خواستار همیاری و مشارکت تمامی نهادها، موسسات، دانشگاه های شهرستان و به خصوص رسانه ها به عنوان مهمترین همکاران شد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی دانشجویی ادبیات داستانی، یکی از اتفاقات مهم در جشنواره دوسالانه قیام سربداران را در نظر گرفتن "جایزه ملی" در بخش های (اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، کامپیوتر، فیزیک، ریاضی، شیمی و...)معرفی کرد وگفت: در پی آن هستیم جشنواره دوسالانه قیام سربداران همانند جشنواره خوارزمی، که به صورت سالانه در تمامی عرصه ها برگزار می شود، با اخذ مجوز رسمی این کنگره بنیان گذاری شود و هر دوسالانه در کشور برگزار شود.

۳۰ اردیبهشت؛ میزبان جشنواره ملی ادبیات داستانی رضوی

در ادامه این نشست مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در خصوص میزبانی این دانشگاه از  ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: بیش از ۲۰۰ اثر در قالب داستانک، رمان و داستان بلند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سید نورالله رضوی افزود: فراخوان آثار این جشنواره از مهرماه سال گذشته به دانشگاه‌های سراسر کشور انجام شده است.

رضوی زمان برگزاری این جشنواره را ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام و اضافه کرد: این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می‌شود.

دبیراجرایی جشنواره داستانی رضوی بیان کرد: این جشنواره بخش دوم و ادامه جشنواره تک رضوی است.

وی با اشاره به بررسی آثار ارسالی توسط بیش از پنج داور طراز اول کشوری خاطرنشان کرد: آثار برگزیده با داوری دکتر حسین پاینده، محمد جزینی، دکتر استاجی، دکتر کشاورز و دکتر دلبری به دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

رضوی به برخی از برنامه‌های جانبی این جشنواره پرداخت و ۳ اثر هنری زیبا در قالب تئاتر از جمله تئاتر مسافرین به کارگردانی محمد اکبری، آهنگ‌سازی یکی از اشعار در مدح حضرت رضا(ع) و برگزاری مراسم نقالی در وصف آن حضرت را از این برنامه‌ها دانست.

وی سپس هزینه برگزاری این جشنواره را بیش از ۳۵ میلیون تومان عنوان کرد.

مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری همچنین به آماده‌سازی کتاب الکترونیکی آثار ارسالی به این جشنواره نیز اشاره کرد.

۲۷ و ۲۸ اردیبهشت؛ ماه میزبانی از جشنواره «دانشگاه پاک»

مدیر اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در ادامه از برگزاری جشنواره منطقه ای «دانشگاه پاک» با حضور دانشگاههای شرق کشور در دانشگاه حکیم سبزواری خبر داد.

دکتر رمضانی با اعلام اینکه پرداختن به مسائل اجتماعی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه است، افزود: امروزه آسیب های اجتماعی با شدت بیشتری در حال تاثیر گذاشتن بر جامعه می باشد.

وی تراکم بیشتر جمعیت در شهرها و افزایش تراکم جنسیتی در اجتماع را از عوامل موثر در افزایش آسیب ها دانست. منبع سلام سربدار





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.