اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 31 ارديبهشت 1393 / کد مطلب: 8682 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد:آزادی معنوی انسان در گرو تقواست


امام جمعه ششتمد:آزادی معنوی انسان در گرو تقواست سبزوار پیام ـ امام جمعه شهرستان ششتمد در حرم مطهر رضوی گفت: تقوا به انسان آزادی معنوی می‌دهد و فرد را از اسارت و بندگی هوا و هوس آزاد می‌کند.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رمضانعلی ثباتی‌مقدم در ویژه‌برنامه «فیض حضور» که با حضور 200 نفر از خانواده‌های شهدای استان‌های اصفهان و آذربایجان شرقی در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، با استناد به کلام گوهربار حضرت علی(ع) گفت: تقوا کلید درستی، توشه قیامت، آزادی از هر بندگی و نجات از هر تباهی است.

وی با بیان اینکه اگر انسان از مسیر تقوا فاصله گرفت، منحرف می‌شود، ادامه داد: عاقبت‌بخیری در گرو تقوای الهی است و در پیشگاه خداوند متعال آنچه باعث برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر می‌شود، تقواست.

ثباتی‌مقدم با بیان اینکه در همه حال باید به یاد خداوند بود، متذکر شد: اگر لحظه‌ای از یاد خدا غافل شویم، نفس اماره، تمایلات و شیطان ما را از مسیر مستقیم منحرف می‌کند.

به گفته این کارشناس دینی، راننده خوب کسی است که تمام مسیر از مبدأ تا مقصد را به خوبی طی کند، بنابراین انسان باید تمام عمر را مراقبت کند تا لحظه‌ای از مسیر درست زندگی منحرف نشود.

امام جمعه ششتمد به عوامل عاقبت‌بخیری انسان اشاره و عنوان کرد: تقوا، توبه از گناهان و لغزش‌ها، اخلاص در عمل و دعای خیر پدر و مادر از مهم‌ترین عواملی است که باعث عاقبت بخیر شدن انسان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 4 جای قرآن کریم خداوند متعال در کنار عبادت خود، احسان به والدین را بیان می‌کند.

در ادامه این مراسم، زیارت امین‌الله قرائت شد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) ذکر توسلی به حضرت رضا(ع) کردند./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.