اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 خرداد 1393 / کد مطلب: 8689 / نظرات: 0


اولین همایش امنیت در فضای سایبری در سبزوار برگزار شد



سبزوارپیام- اولین همایش امنیت در فضای سایبری روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان ، کارکنان ادارات و سازمانها ، دانشجویان و نیروهای پلیس فتا در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" دبیر همایش امنیت در فضای سایبری سبزوار در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این همایش با هدف آشنایی و آگاهی هر چه بیشتر کاربران با روشهای سرقت اطلاعات توسط هکرها در فضای مجازی و در مقابل روش های حفاظت اطلاعات و بالا بردن امنیت سیستم ها برگزار شده است .

ˈصدیقه صدقی ˈ با بیان اینکه در حال حاضر پرداختن به مقوله امنیت اطلاعات با زبانی ساده بیش از هر زمان دیگر احساس می شود، افزود : در حال حاضر امنیت اطلاعات و ایمن سازی رایانه ها به یک ضرورت غیرقابل انکار در عصر اطلاعات تبدیل شده است.

وی بررسی جایگاه امنیت سایبری در ایران و جهان ، آشنایی با هکرها و بررسی برخی روش های آنها ، بررسی و آموزش تامین امنیت در برابر هکرها و ارابه مباحث جرایم رایانه ای را از محورهای این همایش عنوان کرد .

صدقی با بیان اینکه در این همایش تعدادی از کارشناسان در خصوص محورهای همایش سخنرانی می کنند ، افزود : سخنرانی یک نفر به صورت ویدئو کنفرانس و چهار نفر دیگر به صورت حضوری است .

مسوول مرکز توسعه و تعالی دانشگاه فناوری های نوین سبزوار ، برگزاری پرسش و پاسخ در این همایش را از جمله برنامه ها عنوان کرد و گفت : برگزاری مسابقه ˈهک اینترنتی ˈ نیز از جمله برنامه های جنبی همایش امنیت در فضای سایبری است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سبزوار نیز در این همایش با اشاره به گسترش فضای مجازی در همه ابعاد جامعه و لزوم آگاهی بخشی در این راستا گفت : افرادی که از این فضا سوء استفاده می کنند در حقیقت امنیت فردی و اجتماعی افراد را تحت الشعاع قرار می دهند .

سرهنگ دوم مصطفی حسین پور افزود : بایستی دانش لازم ، عملیات پدافندی ، حفاظتی و پیشگیری برای امنیت اطلاعات خود در فضای مجازی را داشته باشیم .

وی با اشاره به ضرورت برگزاری چنین همایش هایی گفت : هدف از این همایش را تبیین آسیب ها و تهدیدهای فضای مجازی و تبدیل به فرصت کردن این تهدیدها است .

وی همچنین به راه اندازی پلیس فتا در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از یک سال قبل اشاره کرد و گفت : در همین مدت استقرار پلیس فتا در سبزوار موفقیت های چشمگیری حاصل شده است .

وی ادامه داد : در این مدت افرادی که اقدام به شناسایی رمز دوم کارت ، سرقت پول به صورت اینترنتی و نیز اقدام به نشر اکاذیب در فضای مجازی می کردند شناسایی و تحویل مقامات قضایی شدند .

وی ساماندهی کافی نت ها و نیز ارابه آموزش توسط کارشناسان پلیس فتا به جامعه هدف را از جمله اقدامات عنوان کرد و گفت : در این راستا آموزش هایی به دانشجویان ، دانش آموزان ، اولیا و مربیان و کارکنان ادارات ، سازمانها و نهادها ارابه شد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سبزوار برگزاری دو کارگاه آموزشی ، ˈ پیشگیری از جرائم سایبری ˈ و همچنین ˈ جرائم رایانه ای و آسیب های اجتماعی ˈ توسط کارشناسان پلیس فتای سبزوار را از جمله برنامه های این همایش عنوان کرد .

همایش امنیت در فضای سایبری به مدت دو روز (اول و دوم خردادماه ) توسط دانشگاه فناوری های نوین با همکاری پلیس فتا ، دانشگاه حکیم سبزواری و فرمانداری سبزوار در حال برگزاری است ./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.