اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 2 خرداد 1393 / کد مطلب: 8691 / نظرات: 0


همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار برگزار شد


سبزوارپیام - همایش ملی ورزش و سلامت روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان، ورزشکاران، مدیران باشگاه های ورزشی و دانشجویان در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار در این همایش گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ ورزش در جامعه بایستی بیش از پیش مورد توجه همه مسوولان و مردم قرار گیرد.

قاسم شعبانی افزود: ترویج این فرهنگ ارزشمند در جامعه موجب می شود علاوه بر تامین سلامتی مردم، از هزینه های عظیم بخش درمان کاسته شود.

وی ترویج فرهنگ ورزش در جامعه را سرمایه گذاری در بخش سلامت و پیشگیری از بیماری ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از بیماری ها ناشی از عدم تحرک و توجه نکردن به ورزش است.

فرماندار سبزوار با اشاره به ظرفیت ها و توان حوزه ورزش این شهرستان، اظهار کرد: امروز سبزوار مهد ورزش ایران است و در بسیاری از رشته های ورزشی در استان، کشور و مجامع بین المللی، به رتبه های برتر دست یافته است.

شعبانی به موفقیت شهرستان سبزوار در رشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت : امروز سبزوار در رشته های هندبال زنان و مردان، کشتی و ورزش های جانبازان و معلولین همچون نگینی در کشور و مجامع بین المللی می درخشد.

وی با قدردانی از حامیان ورزش به ویژه موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) افزود: سبزوار با ورزشکاران و ورزش دوستانی که دارد دارای استعداد و توان فراوان در این حوزه است.

رییس سازمان نظام پزشکی سبزوار هم در این همایش با تاکید بر اهمیت ورزش گفت: برگزاری این همایش در راستای ابلاغ سیاست های کلی سلامت توسط رهبر معظم انقلاب، می باشد.

دکتر محمود فاضل با اشاره به طرح تحول نظام سلامت افزود: با این طرح حوزه سلامت جانی تازه گرفت و بر همه ما واجب است که حمایت و همکاری لازم را در این طرح سودمند داشته باشیم.

رییس اداره ورزش و جوانان سبزوار نیز در این همایش با تاکید بر تعامل سازنده بین دانشگاه ها و هیات های ورزشی گفت : وجود 39 هیات ورزشی فعال و 12 هزار ورزشکار سازمان یافته در سبزوار حکایت از توان بسیار این شهرستان در امر ورزش دارد.

مجید نصرالله زاده با تاکید بر توجه بیشتر مسوولان در حوزه ورزش افزود: سبزوار دارای هفت دهم مترمربع سرانه ورزشی است که بایستی بیش از پیش مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

رییس همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار با بیان اینکه این همایش با شعار ورزش ، سلامتی و نشاط برگزار شده است، اظهار کرد: این همایش به صورت سخنرانی و برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد که در این راستا از برجسته ترین اساتید کشور برای سخنرانی و تدریس در کارگاه ها دعوت شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی، تشویق آحاد جامعه به انجام فعالیت های بدنی منظم، ایجاد همفکری و تعامل بیشتر بین سازمان ها، نهادها و بخش خصوصی برای توسعه ورزش در جامعه و آشنایی ورزشکاران و مربیان با یافته های جدید علوم ورزشی عنوان کرد.

وی ورزش، فرهنگ، اقتصاد، مهارتهای روانشناختی در ورزشکاران، ورزش جانبازان و معلولین، ورزش و سالمندی، تغذیه ورزشی و مکمل ها، علم تمرین و بدنسازی، حرکات اصلاحی و درمانی، بیماری ها و ورزش و استعدادیابی ورزشی را از جمله محورهای این همایش برشمرد.

نصرالله زاده برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع دیابت و ورزش، تمرینات مقاومتی ویژه تندرستی، استعدادیابی ورزشی، بیماری های قلبی و ورزش، حرکات اصلاحی، روش های آرام سازی و تمرینات ذهنی، ورزش بانوان و اندازه گیری شاخص های تندرستی را از جمله برنامه های این همایش ذکر کرد.

دبیر علمی همایش ملی ورزش و سلامت نیز در این همایش با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش در جامعه گفت : انسان سالم محور توسعه و امر به ورزش امر به معروف است.

دکتر سید علیرضا حسینی کاخک افزود: یکی از بهترین، کارآمدترین و کم هزینه ترین روش های پیشگیری و درمان بیماری ها پرداختن به امر ورزش است.

وی برگزاری همایش ملی ورزش و سلامت را در راستای افزایش آگاهی مردم در حوزه های مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: یکی از محورهای این همایش کاربردی کردن مطالب جدید علمی و ارائه آنها به علاقه مندان و ورزشکاران است.

وی همدلی و هم سویی مسوولان و مشارکت و حضور پررنگ بخش خصوصی را علاوه بر کاربردی شدن مطالب علمی در حوزه علوم ورزشی از جمله مزیت های مهم همایش ملی ورزش و سلامت در سبزوار عنوان کرد.

همایش ملی ورزش و سلامت به مدت دو روز در دانشگاه حکیم سبزواری ادامه دارد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.