اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 خرداد 1393 / کد مطلب: 8705 / نظرات: 0


بااجرای برنامه اشتغالزایی یکهزار و 344خانوارامداد سبزوار خودکفا شدند


سبزوارپیام -مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت : با اجرای برنامه اشتغالزایی ،تاکنون یکهزار و 344 خانوار از مددجویان این شهرستان خودکفا و از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.
 
به گزارش"سبزوار پیام" سید حسین کرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون پنج هزار و 358 طرح اشتغالزایی در سبزوار اجرا شده است .

وی با اشاره به تحت پوشش بودن 12 هزار و 803 خانوار در کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار ، گفت : بیش از 40 درصد این مددجویان در طرح های اشتغالزایی مشارکت داشتند.

وی با اشاره به رویکرد امداد در توانمندی خانواده های تحت پوشش افزود : اجرای طرح خودکفایی در حوزه اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت هدفمند از سال 67 با هدف ایجاد اشتغال برای مددجویان توانمند این نهاد و رساندن آنان به حد خودکفایی آغاز شده است .

کرابی گفت : افراد دارای توانایی کار در زمینه های کشاورزی ،دامداری ،صنایع دستی ، صنفی و صنعتی شامل مشاغل تولیدی و حمل و نقل مشمول استفاده از تسهیلات و حمایت های این طرح می شوند.

وی اظهار کرد: برای امسال نیز تاکنون بالغ بر 780 پرونده اشتغالزایی آماده سازی شده که به محض ابلاغ، کارهای آن انجام و مددجویان برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

وی گفت : رقم تسهیلات مشاغل خانگی از 30 تا 50 میلیون ریال و برای مشاغل خرد از 100 میلیون ریال تا 150 میلیون ریال است و اگر طرح تولیدی دارای توجیه باشد تا سقف 300 میلیون ریال از منابع بانکی و داخلی تسهیلات در اختیار هر مددجو قرار می گیرد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.