اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 خرداد 1393 / کد مطلب: 8710 / نظرات: 0

رییس شورای اسلامی شهر ششتمد:


مراتب اعتراض خود را نسبت به کاهش اعتبار آرامگاه بیهقی اعلام کرده ایم


رییس شورای اسلامی شهر ششتمد گفت: مراتب اعتراض خود را در خصوص کاهش میزان اعتبار تخصیص یافته به منظور توسعه و مرمت آرامگاه بیهقی اعلام داشته ایم.
حسن خالقی افزود: همانگونه که اصل این اعتبار را به نام آرامگاه فرید خراسان گرفته ایم ، بی شک تمام توان و امکانات خود را جهت تحقق کامل آن به کار خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: اگر مسئولین شهرستان تصمیم مناسبی اتخاذ نکنند مجبور به پیگیری از مراجع ذیصلاح استانی و کشوری خواهیم شد.
رییس شورای اسلامی شهر ششتمد اظهار داشت: مصلی امام جواد(ع) و آرامگاه ابوالحسن علی بن زید بیهقی به عنوان نگین دیار ششتمد تاکنون مورد توجه جدی مسئولین نبوده و اکنون که این فضا تغییر کرده و این مهم مورد توجه مسئولین استانی و کشوری میراث فرهنگی قرار گرفته است شایسته نمی دانیم مسئولین شهرستان اینگونه به آرامگاه بیهقی بی مهری نمایند.
خالقی گفت: این مجموعه تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت گردیده متأسفانه هنوز حداقل امکانات رفاهی را ندارد و در بسیاری از موارد شرمنده مسافرین و گردشگران عزیز می باشیم.
بخشدار ششتمد نیز گفت: اعتبار آرامگاه بیهقی مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان بوده که با تصیمیم کمیته برنامه ریزی شهرستان به 100 میلیون تومان کاهش یافته است.
علیرضا عبداللهی افزود: این کاهش اعتبار به پیشنهاد رئیس میراث فرهنگی سبزوار و موافقت مسئولین شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: مراتب اعتراض شورای اسلامی و برخی از فعالان و دوستداران میراث فرهنگی ششتمد را به فرمانداری سبزوار اعلام کرده ایم. سبزوار ما  




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.