اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8711 / نظرات: 0


اشتغال 1800 مددجوی زیر پوشش بهزیستی در سبزوار



سبزوار پیام ـ رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: طی 6 سال گذشته یک‌ هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز زیر پوشش بهزیستی، مشغول به کار شده‌اند.
 
به گزارش "سبزوار پیام" محمدحسین هادوی‌فر  اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 3 هزار مددجو در سطح شهرستان جویای کار هستند که از این تعداد بیش از 2 هزار نفر مددجوی این سازمان هستند.

وی بابیان اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش اشتغالزایی بسیار کم است، تصریح کرد: مددجویان زیادی در بحث اشتغال به سازمان مراجعه می‌کنند، اما به دلیل کمبود اعتبارات در این زمینه نمی‌توانیم در زمینه اشتغال ورود جدی پیدا کنیم.

هادوی‌فر با بیان اینکه متأسفانه دستگاه‌های دولتی نیز در زمینه اشتغال معلولان بهزیستی اقدام و استقبال جدی نکرده‌اند، گفت: با توجه به کمبود اعتبارات و تلاش و پیگیری زیاد، طی 6 سال گذشته تاکنون در مجموع یک‌هزار و 800 نفر از مددجویان بهزیستی سبزوار از طریق راه‌اندازی مراکز تحت پوشش بهزیستی، دریافت وام خود اشتغالی، معرفی به کارفرما و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و… مشغول به کار شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با تأکید براینکه معلولیت عیب نیست و نمی‌تواند سدی برای شکوفا شدن توانمندی افراد باشد، ادامه داد: اکثر مددجویان سازمان بهزیستی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، و این یک افتخار بزرگ برای سازمان است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان سازمان بهزیستی دارای مدارک فنی و حرفه‌ای هستند، یادآور شد: خوشبختانه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای هرساله تعدادی از مددجویان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که در زمینه اشتغالزایی برای آنان بسیار مهم و مفید است.

گفتنی است، بیش از 12 هزار خانواده زیر نظر اداره بهزیستی سبزوار هستند که از این تعداد 9 هزار نفر شامل معلولین زیر پوشش این اداره می‌شوند./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.