اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 خرداد 1393 / کد مطلب: 8715 / نظرات: 0

رییس اداره بهزیستی خوشاب:


مناسب سازی اماکن عمومی همکاری مسوولان را می طلبد


مناسب سازی اماکن عمومی همکاری مسوولان را می طلبد سبزوار پیام- رییس اداره بهزیستی خوشاب خواستار همکاری همه ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان برای مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی این شهرستان شد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، علی صدر افزود : مناسب سازی ادارات ، اماکن عمومی و مبلمان شهری شهرستان خوشاب یک ضرورت است.

وی اظهار کرد: هیچیک از ادارات خوشاب به جز بهزیستی این شهرستان مناسب سازی را رعایت نکرده اند.

وی با بیان اینکه ادارات ، سازمانها و اماکن عمومی که جدید هم ساخته می شوند نکات مناسب سازی را رعایت نمی کنند، گفت: باید بهزیستی هم یکی از دستگاه هایی باشد که نظرش در پروانه پایان کار برای ساختمان های جدید ثبت می شود.

رییس اداره بهزیستی خوشاب ادامه داد : شهرداری هم بایستی در تغییر مبلمان شهری و صدور مجوز برای ساختمان ها همکاری جدی تر با بهزیستی داشته باشد تا ساختمان ها طبق استانداردهای مناسب سازی ساخته شوند.

وی توجه جدی به امر مناسب سازی محیط ها را از حقوق معلولان عنوان کرد و گفت : ماده دو قانون جامع حمایت از معلولان تاکید بر مناسب سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهینه افراد معلول و کم توان دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این قانون در عمل ضمانت اجرایی ندارد، افزود: بایستی همه دستگاه های اجرایی مکلف شوند مناسب سازی را در محیط های ادارات دولتی و اماکن عمومی رعایت کنند.

صدر ،با اشاره به تشکیل ستاد مناسب سازی معلولان در خوشاب گفت : ساماندهی وضع موجود فضاهای عمومی و شکل بخشیدن به فضاهای آینده در برنامه های کاری این ستاد قراردارد.

وی به اقدامات انجام شده توسط این ستاد پرداخت و افزود: قانون جامع حمایت از معلولان به همه ادارات ارسال شده و همه محیط های ادارات، نهادها، و فضاهای شهری شهرستان توسط کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی بازدید شده و نیازمندی های مناسب سازی را با مدیران دستگاه های اجرایی در میان گذاشته ایم .

رییس اداره بهزیستی خوشاب اظهار کرد: نابسامان بودن فضاهای شهری و عدم انطباق آنها با نیازها و خواسته های معلولان سبب منزوی شدن آنان می شود لذا ساماندهی و مناسب سازی این فضاها به منزله بازگرداندن دو باره این افراد به زندگی و فعالیت اجتماعی است./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.