اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 خرداد 1393 / کد مطلب: 8727 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:


50 درصد از بخش صنعت کشور تعطیل است


50 درصد از بخش صنعت کشور تعطیل است
سبزوار پیام ـ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: 50 درصد از بخش صنعت کشور تعطیل است و اقتصاد مقاومتی تنها راهی است که می‌تواند کشور را به سمت توسعه پیش ببرد.

به گزارش "سبزوار پیام" علی سبحانی‌فر در جلسه شورای اداری شهرستان داورزن با بیان اینکه امروز بخشی از دولت در وزارت‌خانه‌ها به پیمانکاران بدهکارند اظهار داشت: خوشبختانه دولت برنامه‌ریزی‌های خوبی برای توسعه در کشور صورت داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های داورزن، سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس با بیان اینکه مجلس مجوز بیش از 35 میلیارد دلار فاینانس و سرمایه‌گذاری در کشور را داده است تصریح کرد: با وجود این سرمایه‌گذاری‌ها باز هم باید از مشارکت مردم در بخش‌های مختلف بهره گرفت تا بخشی از مشکلات در حوزه تولیدات و صنعت حل شود.

وی با اشاره به پروژه فولاد سبزوار نیز گفت: این پروژه نیز به صورت فاینانس به کار خود ادامه می‌دهد و امیدواریم تا دو سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم داورزن یادآور شد: پیگیر‌ی‌های خوبی در حوزه استقرار ایستگاه دیجیتال صورت گرفته و امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم شاهد افتتاح این پروژه نیز باشیم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه مسئله استقرار ادارات در شهرستان داورزن دارای مشکلات اعتباراتی است، خاطرنشان کرد: مسئله گاز این منطقه نیز پیگیری شده و در فاز نخست روستاهایی که در بخش ریوند هستند، عملیات گازرسانی آنان با تأمین اعتبار صورت گرفته آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان بستر شهرستان نیز بزودی به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: برای آسفالت راه‌های روستایی بیش از 500 هزار تن قیر معادل 600 میلیارد تومان به اختصاص یافته و از همین میزان قیر برای راه‌های روستایی شهرستان اختصاص می‌یابد.

این مسئول در ارتباط با وضعیت شهرک صنعتی شهرستان داورزن نیز گفت: ناحیه صنعتی داورزن در حال حاضر در مرحله کارشناسی است و پس از بررسی بزودی استقرار خواهد یافت.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه متأسفانه عده‌ای نمی‌خواهند تا دولت به اهداف خود برسد، تصریح کرد: برخی مسئله مذاکرات هسته‌ای را قرار داد ننگین خوانده‌اند و به مشکلات موجود کشور توجهی ندارند و جلوتر از خط رهبری حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این افراد خود را ولایت‌مدار می‌دانند اما جلوتر از ولایت حرکت می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز در کشور شاهد هستیم تنها نتیجه تحریم‌ها نیست و به خاطر مدیریت نادرست دولت گذشته بوده است.

سبحانی‌فر در پایان اضافه کرد: اگر مسئله پرداخت نقدی یارانه‌ها و هدفمندی آن درست اجرا می‌شد امروز باید شاهد رونق اقتصادی کشور می‌بودیم، اما امروز شاهد افزایش نقدینگی بالا در جامعه و مشکلاتی کلان در حوزه صنعت و تولید هستیم./6
منبع: فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.