اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 خرداد 1393 / کد مطلب: 8732 / نظرات: 0

فرماندار جوین :


سطح زیرکشت گندم در جوین 30 درصد افزایش یافت


سطح زیرکشت گندم در جوین 30 درصد افزایش یافت  فرماندار جوین گفت : سطح زیرکشت گندم در این شهرستان حدود 30 درصد افزایش یافت .
 
ابراهیم جدی کار امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با وجود اینکه امسال به دلیل خشکسالی و سرمازدگی حدود 30 درصد کاهش تولید گندم را در مقایسه با سال گذشته داشتیم ، ولی این کاهش با افزایش سطح زیرکشت جبران شد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در شهرستان جوین 12 هزار هکتار بوده ،اظهار کرد: میانگین تولید سالانه این محصول استراتژیک در این شهرستان 45 هزار تن است .

وی با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت، گفت: تعاونی روستایی جوین با هفت مرکز خرید و شرکت سیلوی اسرار با همکاری بانک مربوطه در این شهرستان اقدام به خرید تضمینی گندم از کشاورزان منطقه خواهند کرد.

فرماندار جوین با بیان اینکه تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده ،افزود : یک نگرانی در خرید گندم از سوی برخی دلالان وجود دارد که بایستی این موضوع نیز همچون سال های گذشته در شهرستان مدیریت شود .

وی با بیان اینکه سال گذشته شهرستان جوین در جمع آوری و تحویل گندم به مراکز دولتی رتبه دوم را در استان خراسان رضوی به دست آورد ، افزود : پارسال 23 هزار تن گندم تحویل شد که امسال پیش بینی می شود این میزان تا بیش از 25 هزار تن برسد.

وی با اظهار اینکه به ازای فروش هر تن گندم که کشاورزان به مراکز دولتی می فروشند 50 تن کود اوره و 25 تن فسفات با قیمت یارانه ای تحویل کشاورزان می شود ، افزود : کشاورزانی که در تحویل گندم با دولت همکاری داشته باشند در دریافت تسهیلات بخش کشاورزی در اولویت هستند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.