اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1393 / کد مطلب: 8740 / نظرات: 0

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس


بیش از 4 میلیارد دلار از مطالبات به ایران بازگردانده شده است


بیش از 4 میلیارد دلار از مطالبات به ایران بازگردانده شده است
سبزوار پیام ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ورود 4 میلیارد و 200 میلیون دلار از مطالبات ملت ایران به کشور خبر داد.
 
به گزارش "سبزوار پیام" دکتر محسنی ثانی در جمع مسئولین شهرستان جوین بابیان اینکه امروز آمریکا سرتعظیم در برابر ملت ایران فرو آورده است، اظهار داشت: بصیرت، ایستادگی و پیروی از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب ملت ایران باعث شده تا امروز ابرقدرتی به نام آمریکا در برابر ملت ایران احساس خواری و زبونی کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکا و حامیان استکباری‌‌اش قدرت و توان هسته‌ای ایران را پذیرفته‌اند، یادآور شد: آنها در ابتدا برای ما خط قرمزهایی را تعیین کردند و ما نیز برای خودمان خط قرمزهایی را مشخص کرده بودیم و امروز آنچه که دیده می‌شود این است که ما از خط قرمزهای خودمان عدول نکرده‌ایم ولی دشمن از خط قرمزهایش عقب نشسته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ورود گفت: به طوری که از 100 میلیارد دلار بدهی غرب 4 میلیارد و 200 میلیون دلار از مطالبات به ملت ایران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات نظامی دشمن نیز امروز بی‌اثر است، عنوان کرد: امروز کشوری جعلی به نام اسرائیل با آن همه توان و تجهیزات حریف چند بچه شیعه در حزب‌الله لبنان و گروهی مسلمان در حماس نمی‌شود و حال ادعای ابرقدرتی دارد.

وی به مسئله سوریه نیز اشاره کرد و افزود: تلاش آمریکا، استکبار جهانی و حتی چراغ سبز آنها به کشورهای عربی برای کمک به مخالفان سوریه به جایی نرسیده است و باز شاهد هستیم که این توان، قدرت و دیپلماسی جمهوری اسلامی است که در منطقه پیروز میدان است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به اقتصاد تک‌محصولی ایران اشاره کرد و افزود: متأسفانه اقتصاد برپایه نفت به جای اینکه برای کشور تبدیل به یک فرصت شود به مسئله‌ای برای تحریم و سواستفاده دشمن بر علیه کشور شده است.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنیم، افزود: این مهم بدون توجه به منابع داخلی، توان انسانی، اتکا به خودباوری، نگاه به درون، توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه توجه خوبی به پروژه‌های عام المنفعه، خدمات عمومی و طرح‌های هادی روستایی و توسعه اماکن ورزشی شده است ادامه داد: دولت سهم اعتبارات تملک و دارایی در بودجه را 33 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و قول داده آنچه که در بودجه از این بخش آورده است به طور کامل تخصیص یابد.

محسنی‌ثانی با اشاره به اینکه در بحث بیمه تأمین اجتماعی کارگران افزود: متأسفانه این قانون باعث بروز یک بی‌عدالتی شده بود و چندی پیش نیز توسط مجلس جلوی اجرای آن گرفته شده تا اصلاحاتی روی آن صورت گیرد تا براساس نوع مناطق اجرایی شود.

وی در ارتباط با اختصاص اعتبارات به روستاها نیز گفت: خوشبختانه در قانون بودجه به شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت توجه زیادی شده و اعتبارات خوبی نیز از صندوق توسعه ملی، پنج درصد از کل درآمد نفت، 130 ریال از هر متر مکعب گاز برای توسعه گازرسانی و توسعه روستاها تخصیص یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یارانه خوبی نیز برای نهاده‌های کشاورزی نیز در نظر گرفته‌ایم و در قانون بودجه نیز به آن توجه شده است.

محسنی در پایان بابیان اینکه بیش از 11 هزار قانون در کشور وجود دارد که مسئولین با تعبیرات خود با آن بازی می‌کنند؛ افزود: در مجلس پیگیر هستیم تا این قوانین را نیز ساماندهی کنیم تا جلوی بی‌عدالتی در جامعه گرفته شود./6

منبع: فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.