اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 خرداد 1393 / کد مطلب: 8766 / نظرات: 1

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس:


بستر شبکه ملی اطلاعات آن گونه که توقع قانون گذار بوده محقق نشده است


بستر شبکه ملی اطلاعات آن گونه که توقع قانون گذار بوده محقق نشده است  رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی گفت : ایجاد بستر شبکه ملی اطلاعات آن گونه که توقع قانون گذار بوده و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است، محقق نشده است .
 
رمضانعلی سبحانی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار با اشاره به تاکید برنامه پنجم توسعه در ایجاد بستر شبکه ملی اطلاعات افزود : با گذشت بیش از سه سال از برنامه که بایستی مقام کشورمان در آی تی ( IT )، دوم باشد در حال حاضر دوازدهم و سیزدهم هستیم .

وی گفت : طبق برنامه پنجم توسعه دولت مکلف شده که تا پایان این برنامه 60 درصد خانوارها را به اینترنت متصل کند و پهنای باند نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بایستی همه کسب و کارها از طریق اینترنت و شبکه ملی اطلاعات انجام شده و سهم تولید ناخالص ملی به دو درصد برسد ، افزود : اینها مواردی است که قانون گذار دولت را مکلف کرده ولی متاسفانه هنوز تا اهداف برنامه فاصله داریم .

وی گفت : خوشبختانه در سال گذشته ماده واحده ای در مجلس گذرانده شد که دولت را مکلف کرد ، درآمدهای حاصله در بخش آی تی را برای توسعه زیرساخت های بخش ارتباطات و فناوری بکار گیرد .

سبحانی فر افزود : امید است با توجه به بودجه تخصیص داده شده به دولت و همدلی که در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است ، زیر ساخت های لازم برای خدمات دهی طبق برنامه فراهم شود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.