اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 6 آبان 1390 / کد مطلب: 878 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


برگزاري مراسم ازدواج خلاف شئونات اسلامي ظلم به زوج هاي جوان است


برگزاري مراسم ازدواج خلاف شئونات اسلامي ظلم به زوج هاي جوان است  امام جمعه سبزوار به مناسبت هفتم آبان روز ازدواج گفت: برگزاري مراسم ازدواج خلاف شئونات اسلامي و شرع به معناي آغاز زندگي زناشويي با گناه است كه اين ظلم و خيانتي به زوج هاي جوان است. 
 
حجت الاسلام و المسلمين 'غلامحسين ابراهيمي' در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سبزوار با اظهار اينكه فرزندان بهترين امانات الهي هستند، افزود: والدين بايد در برگزاري مجالس عروسي براي فرزندان خود خير آنها را هم مدنظر قرار دهند.

وي با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) ،مجلس ازدواج ساده و همراه با شادي ايشان و همچنين جهيزيه ساده حضرت زهرا را خاطر نشان و بر الگو قرار دادن آن متناسب با شرايط امروز جامعه تاكيد كرد.

وي در ادامه با بيان اينكه ازدواج از مسائلي است كه در اسلام بيش از حد به آن سفارش شده، افزود: فلسفه ازدواج به آرامش رسيدن زن و مرد است كه اين فلسفه بايد در ازدواج هاي امروز لحاظ شود.

خطيب جمعه سبزوار همچنين به مناسبت ايام حج بر درس گرفتن از اعمال اين فريضه واجب تاكيد كرد و توحيد و وحدت را از جمله درسهاي آن برشمرد.

وي گفت: اگر بتوانيم به درستي از حج درس بگيريم ديگر آمريكا ، انگليس ، فرانسه و بلژيكي در دنيا باقي نخواهد ماند كه حجاب را براي بانوان ممنوع كرده و زنان محجبه را جريمه كنند.

حجت الاسلام ابراهيمي ياد شهيد حسين فهميده و صدها حسين فهميده ديگر را گرامي داشت و با اشاره به تقديم بيش از 15 نوجوان شهيد 13 و 14 ساله از سبزوار گفت: بايد ريشه تربيتي اين نوجوانان شهيد بررسي و آن را اعمال كرد.

وي سابقه ولايي و شيعي مردم سبزوار را افتخاري براي اين شهرستان دانست و گفت: سبزواري ها نبايد اين گذشته خود را فراموش كنند.

امام جمعه سبزوار شهادت حضرت جواد الائمه (ع) را نيز در ابتداي خطبه هاي دوم نماز جمعه تسليت گفت و به بخشي از زندگي اين بزرگوار اشاره كرد.

وي پيروزي مسلمانان انقلابي ليبي را هم به مردم اين كشور تبريك گفت.ا 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.