اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 خرداد 1393 / کد مطلب: 8810 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن:مدعیان دولت اسلامی عراق وشام همانند خوارج نهروانند


داورزن،داورزنی/امام جمعه داورزن با بیان اینکه گروه داعش همچون خوارج نهروان در عصر حاضر است ابراز نمود:حرکت این گروه که با ایجاد یک جنگ مذهبی و درگیر کردن دولت عراق در یک بحران طایفه ای صورت گرفته و به سامرا حمله و قصد گروگانگیری زائران را داشتند با کمک ارتش عراق و مردم خنثی شد .
حجت الاسلام محمود مداحی اظهار داشت:این گروهک با شکل گیری در سال 2012 طی 2 سال قبل ،سوریه را به آشوب کشیده است . و بسیاری از شهرهای عراق ، را مورد حمله قرار داده است.
وی با ابراز امیدواری گفت: البته ارتش با همکاری سران قبائل و بسیجیان حزب الله عراق ، گروهک داعش را در منطقه دفن خواهد کرد و اگر داعش بخواهد به کربلا یا نجف حمله کند ، جمهوری اسلامی و ملت ما اجازه چنین غلطی را به او نخواهند داد .
وی این گروهک را مزدور امریکا خواند وگفت:هدف آنها مبارزه با نظام هایی است که با شیعیان همکاری و همسویی دارند و جلوگیری از ادامه صدور انقلاب اسلامی ایران به منطقه و جهان با ایجاد جنگ مذهب علیه مذهب و شکاف میان شیعیان فرات میانه و اهل سنت غرب عراق به منظور جبران شکست سوریه با خونریزی در عراق است .
خطیب جمعه داورزن 23 خرداد سالگرد تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال 59 به فرمان امام راحل(ره) را گرامیداشت وگفت: اهداف امام (ره) برای برنامه ریزی در رشته های مختلف و خط مشی آینده دانشگاه ها بر اساس فرهنگ و ارزش های اسلامی و بازسازی و دگرگون ساختن نظام آموزش عالی کشور و زدودن مظاهر فرهنگ غرب از چهره دانشگاه ها و کشور اسلامی ایران بود.
وی ابراز امیدواری کرد:شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخگو باشد که در طی 34 سال گذشته از تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی چه اقدامات مثبتی در اسلامی کردن دانشگاه ها برداشته است و تا چه میزان جلو ورود فرهنگ مبتذل بیگانه را گرفته است.
امام جمعه داورزن اظهارداشت: آزمون غیبت برای شناخت حق از باطل ، مومن و غیر مومن است تا ناخالص ها از خالص ها جدا شوند.
وی گفت:مهم ترین انگیزه ای که سبب می شود در دوران غیبت ،دینداران با آزمایش های اعتقادی و عملی فراوان روبرو شوند ؛گسترش زمینه های ناباوری ، افزایش انگیزه های انحراف و گریز از دین ، ستیزه جویی ها با دینداری است .

محمود مداحی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی که با فرمان امام راحل (ره) در 27خرداد58 وجذب خیل عظیم نیروهای مومن ، جوان و متخصص و لایق در رشته های متفاوت برای احیاء و نوسازی روستاها در ابعاد اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و ... گفت: فقر زدایی از روستا ، حرکت بسمت استقلال و خودکفایی کشور و بهبود وضع اقتصادی اجتماعی روستا، ایجاد زمینه رشد شخصیت والای روستا ، نظارت و مشارکت روستائیان در سرنوشت روستا ها ، احداث و نگهداری ابنیه ، تاسیسات عمومی خدماتی ، راههای روستا ، تامین آب کشاورزی و کمک به لایروبی عمده ترین اهداف تشکیل جهاد سازندگی بود.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.