اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 خرداد 1393 / کد مطلب: 8823 / نظرات: 0


گندم تحویلی کشاورزان داورزن به مراکزدولتی شش و نیم برابر افزایش یافت


سبزوار پیام - مدیر جهاد کشاورزی داورزن از افزایش شش و نیم برابری میزان گندم تحویلی کشاورزان این شهرستان به مراکز خرید تضمینی در مقایسه باسال گذشته خبر داد.
 
به گزارش"سبزوار پیام" حسین تاج آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 300 تن گندم خریداری شده از کشاورزان در سال گذشته افزود: امسال تاکنون حدود دو هزارتن گندم از کشاورزان شهرستان داورزن تحویل مراکز خرید شده است.

وی افزایش بهای گندم، پرداخت به موقع بهای گندم به کشاورزان و ارائه بسته های تشویقی را از جمله عوامل افزایش گندم تحویلی کشاورزان به مراکز خرید تضمینی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کشاورزان به ازای هر تن گندم تحویلی، 50 کیلو گرم کود ازته و 25 کیلو گرم کود فسفاته به قیمت مصوب دریافت می کنند.

وی افزود: همچنین کشاورزانی که در تحویل گندم با دولت همکاری داشته باشند در دریافت تسهیلات بخش کشاورزی در اولویت هستند.

وی اظهار کرد: پیش بینی امسال ما خرید یکهزار تن گندم از کشاورزان داورزن بود که این میزان از انتظار ما فراتر رفت.

تاج آبادی گفت: افزایش گندم خریداری شده در حالی است که شهرستان داورزن دارای 165 واحد مرغداری است که هشت تا 10 درصد گوشت سفید استان خراسان رضوی را تامین می کنند و از مصرف کنندگان عمده گندم هستند.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن با بیان اینکه هیچ مشکلی برای خرید گندم در شهرستان نداریم، افزود: امسال علاوه بر پنج مرکز و شرکت تعاونی روستایی در این شهرستان کارخانجات آرد داورزن و سیلوی گندم سبزوار نیز برای خرید گندم کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پنج هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت گندم در این شهرستان طی سال زراعی جاری گفت: خشکسالی و سرمازدگی موجب شد حدود 40 درصد عملکرد این محصول کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: با این شرایط میزان گندم تولیدی این شهرستان هشت هزار و 250 تن برآورد می شود/6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.