اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1393 / کد مطلب: 8845 / نظرات: 2


مراسم بزرگداشت دکتر شریعتی در مزینان برگزار شد


مراسم بزرگداشت دکتر شریعتی در مزینان برگزار شد  مراسم بزرگداشت سی وهفتمین سالگرد دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش روستای مزینان داورزن  برگزار شد.

به گزارش داورزن نیوز، در این مراسم که تعدادی از دوستداران دکتر علی شریعتی و مسئولان از سطح شهرستان داورزن سبزوار و استان خراسان رضوی و گروههای دانشجویی و کاروان راهیان دانش متشکل از نخبگان و دانش پژوهان شهرستان نیشابور شماری از مسوولان، فرهیختگان، صاحبنظران، استادان و دانشجویانی از برخی شهرستان های کشور برای بزرگداشت این استاد فرزانه حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی فر روحانی مستقر در روستای مزینان با ایراد سخنانی پاسداشت علم و عالمان را برهمه واجب دانست و گفت : دکتر علی شریعتی برای علم ودانش این مرز و بوم زحمات فراوانی کشیده اند

وی ادامه داد : خاندان شریعتی که جملگی از بزرگان دین محسوب می شوند سهم بزرگی در پاسداشت علوم دینی و ایجاد تفکر مبارزه با استکبار را در بین مردم داشته اند

مسئول آموزش وپژوهش اداره کل امور شهری وشوراهای خراسان رضوی گفت:شریعتی قبل از هر چیز معلم بوده است که در دوران خفقان شاهنشاهی دست به افشاگری زدند

محمد حنیف پور وی را شخصیتی مردم پذیر عنوان نمود وگفت:در فرهنگ شریعتی ،هدف وی را آزادی بخشی به جامعه معرفی کرده است.

فرماندار داورزن با ابراز خرسندی از اینکه در منطقه ای خدمت می کند که با فرهنگ بالا شخصیت هایی چون شریعتی را در دامن خود پرورش داده است گفت:شخصیت والای شریعتی بر کسی پوشیده نیست.

رضا فلاحی عشرت آبادی اظهار داشت:باید به دنبال شناخت اشکالات وآسیب ها درباره دکتر شریعتی بود که چرا شخصیتی که در دوران طاغوت به دلیل مبارزه مورد غضب واقع شده بود باید در دوران کنونی و حکومت اسلامی نیز مورد کم لطفی قرار گرفته باشد.

در ادامه این مراسم اجرای موسیقی سنتی با اجرای سید مصطفی جلالی پور مزینانی از خوانندگان سیمای جمهوری اسلامی ایران حال و هوای خاصی به مراسم داد

اجرا دکلمه و شعر خوانی توسط شاعران سبزواری در وصف دکتر علی شریعتی نیز از دیگر برنامه ای این مراسم بود

این مراسم از ساعت ۱۰ آغاز و تا زمان اذان ظهر به طول انجامید

کاروان راهیان دانش از کانون نخبگان و پژوهشگران شهرستات نیشابور همه ساله در این مراسم شرکت می کنند.

سخنرانی برخی از استادان دانشگاه، قرائت مقاله، میزگرد پرسش و پاسخ را از جمله برنامه این مراسم بود.
از برنامه های  جنبی این همایش برپایی نمایشگاه عکس و  کتاب با محوریت آثار دکتر علی شریعتی مزینانی بود که مورد استقبال شرکت کنندگان در همایش قرار گرفت.

ودر آخر جمله ای از دکتر شریعتی: هیچ ملتی، هیچ دین و آیینی، هیچ تاریخ و فرهنگی چنین خانواده ای ندارد؛ خانواده ای که پدر علی ، مادر فاطمه، پسر حسین و دختر زینب است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.