اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 30 خرداد 1393 / کد مطلب: 8850 / نظرات: 0


مدیرجهادکشاورزی : طرح آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار هکتار از اراضی داورزن اجرا شد



سبزوار پیام - مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت : طرح آبیاری تحت فشار در سطح بیش از یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان طی سه سال گذشته اجرا شد.
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا، حسین تاج آبادی  افزود : در این مدت 763 هکتار از این میزان آبیاری تحت فشار مرکزی ، 26هکتار سیستم آبیاری کلاسیک برای محصولاتی نظیر گندم ، جو ، یونجه و ذرت اجرا شده است .

این مسوول اظهار کرد : همچنین در این مدت 211 هکتار از اراضی صیفی و باغات شهرستان داورزن تحت پوشش آبیاری قطره ای قرار گرفته است .

وی گفت : 85 درصد هزینه اجرای این طرح ها با کمک های دولت و 15 درصد هم از محل خودیاری کشاورزان شهرستان تامین شده است.

وی با اشاره به خشکسالی و استفاده صحیح از منابع آب و خاک برای کشاورزی ، افزود : هم اکنون دولت تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته و کشاورزان می توانند با توجه به آب و زمین خود از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود : کشاورزان خرده مالک هم برای بهره برداری از نتایج سیستم آبیاری نوین می توانند با تجمیع آب و اراضی از تسهیلات این طرح استفاده کنند .

مدیر جهاد کشاورزی داورزن ، جلوگیری از هدر رفت آب در روش سیستم های آبیاری نوین را از جمله مزایای این روش عنوان کرد.

وی گفت : راندمان آبیاری در روش آبیاری سنتی در این منطقه فقط 30 درصد است حال آنکه با آبیاری تحت فشار این راندمان تا 90 درصد رسیده است .

وی با بیان اینکه شهرستان داورزن از قابلیت آب شیرین با کیفیت بالا برخوردار است ، افزود : برای استفاده بهینه از این منابع آبی آمادگی داریم تا زمینه بهره مندی کلیه متقاضیان را از سیستم آبیاری نوبن و استفاده از تسهیلات فراهم کنیم .

تاج آبادی ، مصرف آب کمتر و محصول بیشتر ، پایین آوردن هزینه های کاشت ، داشت ، برداشت و کنترل آفات و امراض گیاهی را از دیگر مزایای استفاده از سیستم های آبیاری نوین عنوان کرد.

شهرستان داورزن در مسیر محور تهران - مشهد و در غربی ترین نقطه استان خراسان رضوی قرار دارد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.