اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 آبان 1390 / کد مطلب: 888 / نظرات: 0

سرپرست اداره اوقاف سبزوار و خوشاب /


85درصدموقوفات سبزوار و خوشاب وقف عزاداري سيد الشهدا (ع)است


85درصدموقوفات سبزوار و خوشاب وقف عزاداري سيد الشهدا عاست  سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه سبزوار و خوشاب گفت : 85 درصد از موقوفات اين شهرستان ها وقف عزاداري و سوگواري حضرت سيد الشهدا (ع) است. 
   
 ' حميد رضا صنوبري 'در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود :اين موقوفات نشان ار ارادت مردم اين شهرستان ها به امام حسين (ع) است .

وي با اشاره به ضرورت نياز سنجي در حوزه وقف گفت : در راستاي نياز سنجي و راهنمايي واقفين براي وقف متناسب با نياز كنوني جامعه دفتر مشاوره وقف در سبزوار راه اندازي شده است .

اين مسوول گفت: نيازهاي كنوني جامعه شناسايي شده و در اختيار اين دفتر قرار گرفته است.

'صنوبري ' اظهار داشت : اداره اوقاف شهرستان براي پذيرفتن وكالت واقف ، در صورت تمايل وي آمادگي داشته و در صورت نياز هزينه هاي لازم هنگام وقف را نيز مي پردازد .

وي به راهنمايي و مشاوره با واقفين در دفتر مشاوره وقف اشاره كرد و افزود : با مشاوره هاي انجام گرفته با واقفين جديد از سال گذشته تاكنون30 درصد وقف ها به مساجد ، 23 درصد تعزيه داري ، 23 درصد امور خيريه ، 12 درصد هزينه هاي دانشجويان بي بضاعت و 12 درصد بقاع متبركه اختصاص يافته است .

وي بيان كرد : دفتر مشاوره وقف از اسفندماه سال 1386 در سبزوار راه اندازي شده و تاكنون با مشاوره هاي انجام گرفته واقفين در جهت وقف متناسب با نياز جامعه راهنمايي شده اند .

بيش از دو هزار موقوفه و 9 هزار رقبه در شهرستان سبزوار و 116 موقوفه و 406 رقبه در شهرستان خوشاب وجود دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.