اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 تير 1393 / کد مطلب: 8929 / نظرات: 0


نحوه انتخاب مدیران جدید مدارس شهرستان سبزوار


معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در انتخاب مدیران جدید مدارس ارائه ي طرح و برنامه و انتظارات اداره از آنان نیز مورد نظر است.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار دکتر مرتضی بینش در جلسه ي هم اندیشی مدیران دبیرستان های سبزوار با سرگروه های آموزشی در سخنانی سیاست های کلی آموزش و پرورش را در راستای تکریم و ارتقاي کیفیت آموزشی دانست و گفت: در آموزش و پرورش نیروهای مازاد باید به بهترین وجه ممکن ساماندهی و مورد استفاده قرار گیرند.
دکتر بینش ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی علاوه بر کاهش هزینه های آموزش و پرورش باعث بهبود کیفیت آموزش نیز خواهد شد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: مدیران مدارس باید در زمینه های آموزشی اختیارات بیشتری را اعمال کنند.
وی خاطر نشان کرد: در انتخاب مدیران جدید مدارس ارائه ي طرح و برنامه و انتظارات اداره از آنان نیز مورد نظر است.
دکتر بینش با اشاره به انتظارات خود از مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس علاوه برآن که سیاست های کلی وزارت را مورد توجه فرار دهند بایستی خواسته های اداره را نیز برآورده کنند.
وی در خصوص معلمان کم کار در آموزش و پرورش نیز گفت: باید در این خصوص با معلمان كم كار با شاخص های مختلف و سیاست های تشویق و تنبیه به نحو مقتضی برخورد شود.
وی حضور گروه های آموزشی را به عنوان یک بازوی توانا در شناسایی معلمان کارآمد در مدارس عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس با همکاری گروه های آموزشی نیروهای مستعد و توانمند را انتخاب نمایند.
این مسؤول با اشاره به خروج نیروهای شاخص آموزش و پرورش طی چند سال آینده گفت: باید مدیران مدارس به توانمندی های دیگر معلمان نیز اعتقاد پیدا کنند.
وی استفاده از پتانسیل های والدین در مدارس را خاطر نشان شد و ادامه داد: دانش آموزان نیز می توانند در آسیب شناسی مدارس و مشکلات موجود آن بهترین راهکارها را ارائه نمایند.
معاون متوسطه ي آموزش و پرورش سبزوار گفت: کسب 4 سال مقام برتری در امتحانات نهایی در سطح استان را حفظ خواهیم کرد.
سید رضا خاتم پور جلسه هم اندیشی مدیران دبیرستان های سبزوار با سرگروه های آموزشی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در سال های گذشته به عنوان شهرستان برتر در زمینه ي درصد قبولی دانش آموزان سوم متوسطه و پیش دانشگاهی معرفی شده ایم .
وی افزود: با شواهد و قراین موجود امسال نیز سبزوار رشد فزاینده ای در قبولی دانش آموزان و کسب رتبه برتر استانی خواهد داشت.
معاون متوسطه ي آموزش و پرورش سبزوار در ادامه با اشاره به اولویت های سازمان در 4 محور ساماندهی نیروی انسانی، ارتقاي مدیریت مدارس، عملیاتی کردن بودجه و توسعه ي مشارکت ها گفت: در بخش ارتقاي مدیریت، نیازمند تلاش و جدیت بیشتر مدیران مدارس هستیم.
وی ادامه داد: امسال بنا به شیوه نامه ی جدید ارسالی، مدیران مدارس می توانند تا 30 درصد از نیروهای خود را انتخاب نمایند.
وی در ادامه با اشاره به نرم دانش آموز و معلم در کشور های اروپایی تصریح کرد: در کشورهای اروپایی به ازای هر 17 نفر دانش آموز یک معلم حضور دارد حال آن که این نرم در کشور ما به ازاي هر 11 دانش آموز یک معلم است.
خاتم پور ساماندهی نیروی انسانی مدارس را یک اصل عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در برخی رشته ها علیرغم داشتن نیروی مازاد اضافه کار نیز وجود دارد.
وی شعار آموزش و پرورش را آموزش در کمال آرامش عنوان کرد و گفت: ایجاد محیطی مناسب برای دانش آموزان و معلمان مورد نظر این اداره می باشد.
معاون متوسطه ي آموزش و پرورش سبزوار در عین حال گفت: مدیران مدرس باید معلمان با استعداد و جدید را در رشته های مختلف پیدا کرده و تنها به چند معلم توانمند که اسم و رسم پیدا کرده اند، چشم نداشته باشند.
مدیران مدارس حاضر در جلسه نیز در سخنانی به بیان خواسته ها و مشکلات موجود در مدارس پرداختند.
خانم رحیمی مدیر شبانه روزی نمونه ي نرجس در سخنانی مشکل عمده ي این شبانه روزی را در حاشیه ي شهر قرار گرفتن دانست و ادامه داد: عدم حضور معلمان توانمند خانم در این شبانه روزی دخترانه باعث شده تا از معلمان مرد استفاده کنیم.
یکی دیگر از مدیران مدارس نیز با اشاره به توزیع معلمان توانمند در سطح مدارس شهرستان گفت: باید در حد امکان ساعت کاری معلمان با تجربه در بین مدارس سطح شهر توزیع شود تا همه ي دانش آموزان از توانایی آنان بهره مند شوند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.