اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 تير 1393 / کد مطلب: 8932 / نظرات: 0


بایدبرای صنعتی شدن به دانشگاه به عنوان شالوده اقتصاد مقاومتی بهادهیم



سبزوار پیام - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : دانشگاه شالوده اقتصاد مقاومتی و یک بعد مهم از صنعتی شدن است که بایستی برای صنعتی شدن هرچه بیشتر به دانشگاه ها بها بدهیم.
 
به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، راضیه علیرضایی دوشنبه شب در همایش صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران سبزوار بر ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

وی افزود : صنعتگران باید برای رونق و شکوفایی به دانشگاه و بیرون از مرزهای خود نگاه کنند.

وی اظهار کرد: همه باید با همکاری و همدلی در کنار هم برای صنعتی شدن به عنوان اقتصاد دانش بنیان و تنها راهکار امروز تلاش کنیم .

وی با بیان اینکه صنعتی شدن در مقابل کشاورزی ، معدن و ... مطرح می شود ، گفت : بایستی برای صنعتی شدن از همه منابع به مطلوبترین شکل و با بهترین فناوری استفاده کنیم .

این مسوول اظهار کرد : صنعتی شدن یک چیدمان خاص از همه مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی است که منجر می شود که یک جامعه توان استفاده از فناوری را داشته باشد.

وی ادامه داد : فناوری نیز در دانشگاه مطرح می شود و لذا همه صنعتگران باید از توان دانشگاه استفاده کنند تا شاهد صنعتی شدن باشیم .

وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن هم گفت : کارگروه چهارگانه در استان با حکم استاندار آغاز بکار کرده که روسای این کارگروه ها روسای تشکل های صنعتی هستند و به نظر می رسد با اختیاراتی که دارند بخش زیادی از مشکلات پیش رو می تواند برطرف شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین سبزوار را رکن بزرگی از صنعت استان عنوان کرد و گفت : این شهرستان همیشه مایه افتخار بوده و هست.

علیرضایی افزود : صنعتی شدن سبزوار روز به روز بسیار رشد کرده و این رشد و توسعه را مرهون مردان و زنان تلاشگری است که در این عرصه با جان و دل کار می کنند.

رییس صنعت ، معدن و تجارت سبزوار هم در این همایش گفت : وجود مزیت ها ، قابلیت ها و زیرساخت ها در این شهرستان فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران در بخش صنعت و معدن فراهم کرده است.

علی امیدبخش ، وجود دو شهرک صنعتی ، قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین حضرت ثامن الحجج (ع) ، وجود فرودگاه و زیرساخت های توسعه ، وجود دانشگاه های متعدد و نیز نیروی متخصص و تحصیل کرده را از جمله مزایای شهرستان سبزوار برای سرمایه گذاری عنوان کرد .

وی با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده در بخش صنعت گفت : تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در طول سال 92 نسبت به 91 در سبزوار از نظر تعداد با رشد2.7برابری و از نظر پیش بینی سرمایه ثابت با رشد5.6 برابری روبرو بوده است .

وی ادامه داد : این افزایش گویای اقبال و توجه متقاضیان سرمایه گذاری در بخش صنعت شهرستان سبزوار است .

وی اظهار کرد : در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجموع 86 فقره پروانه بهره برداری معدنی داریم که از لحاظ تنوع و پراکندگی معادن این خطه یکی از جاذبه های معدنی استان و بلکه کشور می باشد.

وی گفت : بازار و صنعت و به عبارتی سیاست های تجاری و صنعتی را به عنوان دو بال یک پرنده می دانیم که هماهنگ و برآیند آن حرکت به سمت تعالی و رشد را باعث می شود.

وی ادامه داد : ضرورت دارد با بکارگیری شیوه های نوین و علم روز در شناخت نیازهای بازار از یک سو و بهبود کیفیت محصولات تولیدی از سویی دیگر و هماهنگی بین این دو سهم تولیدات و محصولات شهرستان را در بازارهای هدف اعم از منطقه ای و بین المللی ارتقا دهیم./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.