اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 تير 1393 / کد مطلب: 8939 / نظرات: 0


ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در جوین 9.1 اسب بخار در هر هکتار است


سبزوارپیام – مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت : ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان با توجه به جذب اعتبارات در سال گذشته به 9.1 دهم اسب بخار (واحد ضریب مکانیزاسیون ) در هر هکتار رسید .
 
به گزارش"سبزوار پیام"به نقل از ایرنا ، محمدرضا حسن آبادی افزود : اعتبارات سال قبل مکانیزاسیون جوین 16 میلیارد ریال بود .

وی افزود: این شهرستان توانست علاوه بر جذب این مبلغ طی چهار مرحله 10 میلیارد ریال اعتبار برگشتی از سایر شهرستان ها را هم جذب کند .

وی با اظهار اینکه با این اعتبار شهرستان جوین در ردیف شهرستان های برتر در جذب اعتبارات شناخته شد ، گفت: با اعتبارات سال گذشته تعداد 141 دستگاه ادوات کشاورزی از جمله کمباین ، تراکتورهای نیمه سنگین و سبک ،دستگاه های کودپاش حیوانی ، دستگاه های بذرکار کودکار و دستگاه های ادوات کاشت و برداشت وارد چرخه مکانیزاسیون این شهرستان شد.

وی با بیان اینکه گرچه در ضریب مکانیزاسیون از برنامه توسعه پنجم عقب هستیم اما توانسته ایم رشد خوبی داشته باشیم ، افزود : در پایان این برنامه ضریب مکانیزاسیون جوین بایستی به 1.2 اسب بخار برسد .

وی اظهار کرد :جوین با 41 هزار سطح زیرکشت از توان واقعی 37 هزار و 500 اسب بخار برخوردار است که این رقم باید به 49 هزار و 500 اسب بخار در پایان برنامه افزایش یابد که شاهد ضریب مکانیزاسیون 1.2 اسب بخار در هر هکتار باشیم .

مسوول بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی جوین گفت: یکی از اهداف مهم مکانیزاسیون افزایش تولید است که این افزایش تولید با افزایش سطح زیرکشت و افزایش مقدار تولید میسر می شود.

حسن آبادی افزود: مکانیزاسیون از یک طرف با افزایش تعداد و ظرفیت ماشین ها و نیز احیا زمین های بایر و فقیر باعث افزایش سطح زیرکشت و از طرف دیگر با بهبود کیفیت کار ماشین ها ،افزایش دقت آنان براساس نیاز گیاه ، بهبود کیفیت آبیاری و بهینه سازی عملیات باعث افزایش تولید در واحد سطح می شود.

وی افزود : همچنین توسعه مکانیزاسیون در جوین توانسته است با کاهش نیروی کارگری و انجام به موقع عملیات کاشت ، داشت و برداشت کاهش چشمگیری در هزینه ها و افزایش درآمد کشاورزان داشته باشد.

شهرستان جوین در شمال غربی سبزوار قرار دارد./6





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.