اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 تير 1393 / کد مطلب: 8956 / نظرات: 0


برگزاری کلاس های اوقات فراغت با شعار هر دانش آموز یك مهارت در سبزوار


معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: كلاس های اوقات فراغت این مدیریت، همچون سنوات گذشته با برنامه ریزی های لازم با شعار هر دانش آموز یك مهارت برگزار می شود.
علی مهر آرا با بیان این مطلب افزود: اولین جلسه ی هماهنگی ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش در اواخر اردیبهشت ماه تشكیل شد.
وی ادامه داد: در اولین جلسه ی این ستاد مقرر شد؛ تا با ارسال فرم نیازسنجی در سطح مدارس و در پاسخ به نیازهای دانش آموزان برگزاری كلاس های اوقات فراغت پیش بینی گردد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سبزوار ادامه داد: بعد از جمع آوری نیازها، شرایط ایجاد پایگاه ها در جلسات بعدی مطرح و مشخص گردید تا در راستای نیاز دانش آموزان و شعار اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش كه هر دانش آموز یك مهارت مورد نظر می باشد با طرح جلسه در شورای آموزش و پرورش از پتانسیل دیگر سازمان ها و ادارات استفاده گردد.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا با سازمان فنی و حرفه ای جهت ایجاد انگیزه ی بیش تر و توجه به مهارت آموزی دانش آموزان تفاهم نامه ای نیز منعقد گردید.
مهر آرا ادامه داد: پایگاه های اوقات فراغت به بخش های تخصصی، عمومی، مهارت آموزی، كلاس های جبرانی و علمی تقسیم گردید.
این مسؤول تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش، هزینه های جاری پایگاه ها و نیز حق الزحمه ی عوامل اجرایی از محل درآمد پایگاه ها پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این هزینه ها از محل دریافت شهریه ی مربوط به كلاس ها و جمع آوری آن در سرفصل اوقات فراغت هر پایگاه و با توجه به شرایط اداری انجام پذیرخواهد بود.
مهر آرا از دیگر برنامه های اوقات فراغت این مدیریت؛ پیش بینی برگزاری كلاس ها با توجه به شرایط ماه مبارك رمضان و مناسبت های تابستانی عنوان کرد و گفت: در این زمینه، برنامه های فرهنگی قرآنی جذاب برگزار می گردد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به تفاهم نامه ی آموزش و پرورش و حوزه ی علمیه ادامه داد: با دعوت از گروه بصائر و ایجاد پایگاه های مذهبی و فرهنگی علاقه مندان زیادی به این برنامه ها جذب شده اند.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری كلاس های اوقات فراغت تا كنون در 47 پایگاه تابستانی برقرار شده كه در این خصوص، از جذب حداكثری دانش آموزان می توان نام برد
علی مهرآرا متمركز نمودن پایگاه های اوقات فراغت را خاطر نشان شد و گفت: این موضوع؛ تا كنون باعث جذب نوزده هزار و625 نفر دانش آموز در کلاس های اوقات شده است.
وی برگزاری کلاس های تفسیر قران کریم را در راستای پرکردن اوقات فراغت معلمان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه شده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.