اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 تير 1393 / کد مطلب: 8987 / نظرات: 0

رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار:


فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد هر چه بیشتر ترویج شود


فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد هر چه بیشتر ترویج شود  رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار خواستار ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در این شهرستان شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اکبر خرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : گروهی از مددجویان اداره زندان سبزوار به دلایلی از جمله ورشکستگی ، نداشتن پرداخت مهریه ، نفقه ، دیه تصادفات غیر عمد و ... در حبس بسر می برند.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان برای دومین سال در سبزوار گفت : امسال با عزمی راسخ تر به استقبال این همایش بزرگ می رویم .

وی با اظهار اینکه برای جشن گلریزان سبزوار 9 کمیته از گروههای مختلف مردمی از جمله ورزشکاران ، اصناف ،پزشکان و شورای سیاستگذاری از معتمدین مردم تشکیل شده ، افزود : این حرکت زیبا از بطن مردم آغاز شده است .

وی گفت : جشن گلریزان یک سنت دیرینه و اصیل ایرانی است که از دیرباز از گودهای زورخانه ها توسط پهلوانان ، جوانمردان و انسان های خیر برای کمک به مردم نیازمند و کسانی که توانایی پرداخت بدهی خود را ندارند شروع شده و بایستی این رسوم زیبا احیا و ترویج شود.

رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار گفت : برای امسال آزادی 30 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را در برنامه داریم .

وی با اشاره به آزادی 21 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از طریق کمک های جشن گلریزان در سال گذشته افزود: در اولین سال برگزاری جشن گلریزان سبزوار 500 میلیون ریال جمع آوری شد و مقرر شد ستاد دیه استان دو برابر این مبلغ را کمک کند .

رییس اداره زندان و اقدامات تامینی و تربیتی سبزوار گفت: ستاد دیه استان با توجه به قولی که داده بود بیشتر از تعهد را به میزان شش میلیارد و 502 میلیون ریال کمک کرد.

خرمی اظهار کرد : درکنار تلاش های ستاد دیه ،گذشت شاکی و کمک های خیران می تواند به بازگشت این محکومان به آغوش خانواده کمک کند.

وی ادامه داد : در سال گذشته برای آزادی 21 نفر زندانی جرائم غیرعمد سبزوار 14 میلیارد و 523 میلیون ریال گذشت شاکیان بود که تاثیر زیادی در آزادی این افراد داشت .

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری دستگاه های اجرایی سبزوار و مردم خیر و نوعدوست این شهرستان بتوانیم جشن گلریزان این سنت حسنه را هر سال بهتر از سال گذشته باشکوه تر برگزار کنیم .

وی با بیان اینکه جشن گلریزان دیرینه ای کهن در دیار سربداران دارد و مردم این دیار سهم مهمی در کمک به نیاز مندان و مددجویان دارند، افزود : جشن گلریزان سبزوار در روزهای 24 و 25 ماه مبارک رمضان امسال در این شهرستان برگزار می شود .

وی ادامه داد : یک جشن را با تجمیع پهلوانان و ورزشکاران زورخانه ها در یکی از زورخانه های سبزوار و دیگری را در پارک سلامت با حضور مردم دیار سربداران برگزار می کنیم .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.