اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 آبان 1390 / کد مطلب: 900 / نظرات: 0


امام جمعه بخش داورزن: فرزند کمتر – زندگی بهتر، شرعا وجاهت قانونی ندارد


امام جمعه بخش داورزن: فرزند کمتر – زندگی بهتر  شرعا وجاهت قانونی ندارد
امام جمعه بخش داورزن گفت  : فرزند کمتر – زندگی بهتر،  شرعا وجاهت قانونی ندارد .
حجت الاسلام و المسلمین "محمود مداحی" در جمع زوجهای جوان کمیته امداد حضرت امام خمینی بخش داورزن با بیان این مطلب افزود : طبق فرمایشات و احادیث ائمه معصوم خانواده ها بایستی با توجه به وسع وتوان در زندگی خانواده های پر جمعیت و در عین حال با سلامت اجتماعی  داشته باشند.
وی در عین حال مشکلات موجود برای خانواده های پر جمعیت را یاد آورشد و تصریح کرد : نباید وجود این مشکلات مانعی برای تعدد فرزندان باشد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه (س) ادامه داد:  زندگی جوانان ما  با الگو گیری از زندگی این خانواده الهی دچار خلا و نقصان نخواهد شد.
امام جمعه داورزن در ادامه به انس و الفت زندگی این بزگواران را یاد آورشد وبه زوجهای جوان توصیه کرد: وفاداری و صمیمیت بین زوج های جوان زندگی را بسیار شیرین تر خواهد کرد.
سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بخش داورزن نیز در سخنانی گفت : یک دوره کلاسهای آموزش خانواده به مدت12 ساعت و طی  3 روز  برای زوجهای جوان تحت پوشش این کمیته نیز برگزار شده است .
هادی امیدیان ادامه داد: در این کلاسها مسائل دینی و احکام ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و  مسائل بهداشت روانی و فردی و مهارتهای زندگی   آموزش داده می شود
این مسئول با اشاره به وجود 41 مورد در نوبت  جهیزیه این ادامه داد: خوشختانه با اختصاص اعتبارات به این نهاد تاکنون تعداد 22 سری جهیزیه بین تحت پوششهای این کمیته توزیع شده است .
امیدیان با اشاره به رویکرد های جدید این کمیته برای اهدا جهیزیه تصریح کرد : به طور متوسط برای هر زوج جوان تحت پوشش این کمیته مبلغ 10 میلیون ریال واریز می گردد.
وی با اشاره به کمک حوزه بسیج امام رضای شهر داورزن در تامین جهیزیه برای تحت پوششهای این کمیته ادامه داد: با هماری این حوزه 3 سری جهیزیه مناسب برای زوجهای جوان تحت پوشش مهیا شده است .
سرپرست کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بخش داورزن به تامین 83 سری جهیزیه تا سال 89 در این کمیته را خاطر نشان شد و گفت : برای این تعداد جهیزیه مبلغ 430 میلیون ریال  اختصاص یافته است .
امیدیان در پایان اختصاص وامهای قرض الحسنه تولید شغل و توانمند سازی خانواده ها را خاطر نشان شد و گفت : این تسهیلات برای فرزندان و دامادهای خانواده های مددجویان و تحت پوششهای این کمیته نیز اختصاص پیدا می کند .
کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بخش داورزن بیش از 1500 مددجو تحت پوشش دارد .

منبع :اخبار فرهنگی اجتماعی داورزن





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.