اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 تير 1393 / کد مطلب: 9001 / نظرات: 1

به همت فرمانداری و مدرسه علمیه نرجس (س)


همایش حجاب و عفاف در سبزوار برگزار شد


همایش حجاب و عفاف در سبزوار برگزار شد  همایش حجاب و عفاف روز شنبه با حضور گسترده بانوان در سبزوار برگزار شد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش گفت : حوزه حجاب و عفاف نیازمند یک کار فرهنگی ویژه است.

مژگان خواستار افزود: بایستی کارهایی که در این حوزه انجام شده کارهای کارشناسی و عمیق باشد زیرا کار در حوزه فرهنگ نیازمند برنامه ریزی بلندمدت می باشد.

وی اظهار داشت : برای حوزه حجاب و عفاف و نهادینه کردن این فرهنگ بایستی از کودکی کار کنیم و از متخصصان در این حوزه بهره گیری نماییم.

وی افزود: حوزه کودکان نیازمند متخصصان دینی است که از همان سنین کودکی آنان را با ارزش های اسلامی آشنا کنند.

وی گفت: بدحجابی یک مساله شخصی نیست بلکه حق الناس و به عنوان یک بزه اجتماعی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برنامه ریزی های دشمنان با هدف خارج کردن ارزش های اسلامی از بطن جامعه گفت : بایستی هوشیار باشیم و تمرکز بیشتری روی خانواده ها داشته باشیم.

خواستار، با تشریح آثار بدحجابی در جامعه افزود: سست شدن بنیان خانواده ، برهم زدن آرامش خانواده ها و جوانان ، گسترش فساد و بی بندوباری از جمله آثار زیانبار بدحجابی است.

وی کار با مطالعه و کارشناسی ، ریشه یابی و درمان بیماری بدحجابی را متذکر شد و اظهار داشت : مهمترین کار برای نهادینه کردن حجاب و عفاف این است که خانواده و مدرسه را حمایت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ها و جلساتی در مدرسه با حضور والدین و دانش آموزان گفت : بایستی به سوی کارهای فرهنگی ویژه و اثربخش برویم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس (س) سبزوار نیز در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد.

فروغ هدایتی گفت : برگزاری چنین همایش هایی علاوه بر اینکه گام موثری در جهت آگاهی بخشی است، باورهای دینی و مذهبی ما به خصوص در حوزه حجاب و عفاف را تعمیق می بخشد.

وی افزود : حجاب بایستی از روی اعتقاد اسلامی و به صورت یک باور برای افراد باشد.

وی ادامه داد : عفاف هم یک فضیلت و نوعی اعتدال در رفتار است و دین مبین اسلام مسلمانان را از افراط و تفریط باز می دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و هزینه های گزاف دشمنان در فعالیت های فرهنگی و ترویج بدحجابی گفت : آنان به این نتیجه رسیده اند که با هجوم فرهنگی می توانند بر ذهن و فکر نسل جوان رسوخ کرده و به تدریج آنان را با هدف های خود همسو کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس (س) سبزوار افزود: نهادینه کردن عفاف و حجاب نیازمند برنامه ریزی و کار فرهنگی است.

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف از جمله برنامه های جنبی همایش حجاب و عفاف بود.

در این نمایشگاه 50 تابلو با موضوع حجاب و عفاف، حجاب از دیدگاه شخصیت های جهانی و حجاب در سایر ادیان در معرض دید گذاشته شده بود.

همایش یک روزه عفاف و حجاب به همت فرمانداری و مدرسه علمیه نرجس (س) سبزوار برگزار شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.