اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 23 تير 1393 / کد مطلب: 9009 / نظرات: 0

معاون وزیر آموزش وپرورش در سبزوار اعلام کرد:


این وزارتخانه شش هزار پروژه نیمه تمام دارد


این وزارتخانه شش هزار پروژه نیمه تمام دارد  معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: شش هزار پروژه نیمه تمام در این وزارتخانه وجود دارد که برای تکمیل آن به 33 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ˈمرتضی رییسیˈ روز دوشنبه در حاشیه آیین آغاز اجرای پروژه های آموزشی سبزوار به خبرنگاران گفت: اولویت کاری این وزارتخانه اتمام این پروژه هاست که برخی از آن ها 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: برای مقاوم سازی مدارس، امسال چهار هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که درصورت تخصیص و جذب بخشی از مشکلات برطرف می شود.

وی با اشاره به مشکلات فضاهای آموزشی گفت: به رغم همه اقدامات و همراهی مجلس شورای اسلامی بخشی از فضاهای آموزشی کشور تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 85 و تصویب قانون مقاوم سازی مدارس اقدامات خوبی انجام شد، افزود: با این اقدامات درصد دانش آموزانی که در فضاهای تخریبی و نیازمند مقاوم سازی مشغول تحصیل هستند از 67 به 33 درصد کاهش یافت.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود یک سوم فضاهای آموزشی موجود کشور که دانش آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند، نیازمند مقاوم سازی است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش افزود: بیشتر این فضاها در بافت های فرسوده و قدیمی شهرها و جاهایی که بافت تاریخی دارند خود را بیشتر نشان می دهد.

رییسی به تعهد خیرین در ساخت فضاهای آموزشی، تجهیزات، اهدای زمین و مستغلات و غیره اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود که بیش از هشت میلیارد ریال تعهدات خیرین تحقق یابد.

وی ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت، مجلس شورای اسلامی و نیز خیرین، بخش زیادی از مشکلات فضاهای آموزشی کشور رفع شود .






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.