اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 تير 1393 / کد مطلب: 9027 / نظرات: 0

مدیر عامل شرکت مخابرات استان :


کارکنان 118 سبزوار به کارشان ادامه می دهند


کارکنان 118 سبزوار به کارشان ادامه می دهند

رصد/ظهر دیروز (۲۵ تیر ۹۳) نشست خبری سید علی ملک جعفریان ، مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با خبرنگاران استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. در بخشی از این نشست خبرنگار ما گفتگویی را با وی در خصوص برخی مشکلات و مسائل مربوط به حوزه کاری وی انجام داده است.

شرکت مخابرات ایران و شرکت مخابرات خراسان رضوی توسعه اینترنت پرسرعت را به عنوان اولین اولویت خود در سال ۹۳ اعلام کرده اند ، اما آنچه ما در عمل می بینیم ضعف در واگذاری کافوهای نوری و پورت های ADSL  است. حداقل ضعف این است که مخابرات خراسان رضوی تا کنون نتوانسته پاسخگوی میزان تقاضا ها در این زمینه باشد  و الان هم ارائه خدمات از تقاضا عقب است و برخی درخواست کنندگان باید برای برقراری خطوط اینترنت پر سرعت در صف انتظار بمانند.

در بحث کافوهای نوری و پورت های اینترنت تجهیزاتی را خریداری کرده ایم که به زودی نصب خواهد شد و انشاء الله مشکلات در این زمینه رفع می شود.

متاسفانه مخابرات با این که باید در ارائه خدمات به صورت اینترنتی پیشتاز سایر دستگاه ها باشد در این زمینه عقب تر است. از طرفی مخابرات خراسان رضوی به شرکت های زیر مجموعه در شهرستان ها اجازه راه اندازی پرتال و ارائه خدمات و اطلاع رسانی از آن طریق نمی دهد و از طرفی  مدت ها است از طریق سایت خدمات اینترنت پر سرعت مخابرات خراسان رضوی  نمی شود نسبت به شارژ و تمدید اعتبار اینترنت کاربران اقدام کرد و در مواقعی هم که فعال است این کار با تاخیر ۴۸ ساعته انجام می گیرد.

از طریق ۲۰۲۰ و پرتال شرکت مخابرات می شود برای خرید خدمات اینترنت پر سرعت پرداخت آنلاین داشته باشید.

پرداخت بله ولی شارژ با ۴۸ تاخیر انجام می شود.ضمن این که خدمات اینترنتی فقط پرداخت نیست.

ممکن است یک مدتی مشکلاتی وجود داشته ولی الان این طور نیست. من تعجب می کنم می گویید خدمات نیست. الان هم از طریق ۲۰۲۰ و هم از طریق سایت پرداخت آنلاین صورت می گیرد.

در موضوع جانمایی آنتن های بی تی اس و موارد پیش آمده بین مخابرات خراسان رضوی و شهرداری مشهد توضیحاتی ارائه فرمودید . اما به نظر می رسد شرکت مخابرات نه تنها خود را در خصوص جانمایی آنتن های بی تی اس ملزم به رعایت برخی ملاحظات ضروری سایر سازمان های اجرایی نمی داند بلکه فقط نفع خودش را دیده و در این خصوص کاملا خود خواهانه عمل می کند.

به عنوان مثال شاید برای مخابرات خراسان رضوی تلاش برای جانمایی مناسب یک آنتن به گونه ای که در حریم آثار تاریخی قرار نگیرد و به منظر و نمای شهری آسیب بصری وارد نکند بیشتر از یک ماه زمان نبرد. اما شرکت مخابرات رعایت چنین مواردی را کاملا نادیده می گیرد و مردم مجبورند دهها سال  آلودگی بصری  یک آنتن را تحمل کنند. در حال حاضر در شهری مانند سبزوار برخی آنتن های بی تی اس مخابرات در حریم و بلکه دیوار به دیوار آثار و ابنیه تاریخی  شهر نصب شده است – مانند ارامگاه اسرار- . به گونه ای که هر گردشگری از هر زاویه ای به این آثار نگاه کند آنتن شما در پیشانی کادر دوربینش قرار می گیرد. در واقع مخابرات به جای بهترین جانمایی به دنبال سهل الوصول ترین مکان ها برای نصب آنتن ها است .

ساختار آنتن های بی تی اس همین است و در این زمینه طراحی صورت می گیرد. بنده هم نمی توانم بگویم این  آنتن را جای دیگری نصب کنند. طراح بر مبنای مکان بی تی اس های قبلی و پوشش مورد نظر طرح می دهد و مشخص می کند که در فلان نقطه آنتن نصب شود تا شعاع مورد نظر را پوشش بدهد. چون شبکه یک شبکه سلولی است کارشناس فنی این کار باید در این زمینه پاسخ بدهد و بنده نمی توانم در این مورد نظر بدهم. کارشناس هم مواردی را که می تواند روی ارتباطات تلفن همراه تاثیر بگذارد را در نظر می گیرد.

 من فکر می کنم تعداد آنتن های بی تی اس در برابر  آنتن های که بخش های دیگر مثل خود فرمانداری و آنچه شرکت های خصوصی ارائه دهنده خدمات اینترنت و سایر سازمان ها نصب کرده اند  و آنتن های غیر مجاز ،عددی نیست و آن آنتن ها، هم ارتفاع بیشتری دارد و هم بیشتر به چشم می خورد . ضمن این که نصب آنتن های بی تی اس به توسعه ارتباطات و رفع مشکلات مردم کمک می کند.

شما باز هم فقط ملاحظات مخابرات را مطرح کردید. بحث ما این است که در هر شهر ملاحظات و اولویت های مهم دیگری هم هست اما مخابرات به صورت خودخواهانه فقط مسائل خودش را در نظر می گیرد. به لحاظ فنی هم در بسیاری از موارد جابجایی های چند تا چند ده متری در جانمایی اولیه برای خروج آنتن یا نمای  بصری آن از حریم یک بنا یا معبر به راحتی امکان پذیر است.

فکر می کنم بحث خودخواهانه نیست و بلکه فنی است. به طور قطع ما هم  دوست نداریم نمای اثار تاریخی را آلوده کنیم یا از بین ببریم. حل این مسائل راه کار دارد. اما شبکه بی تی اس یک شبکه سلولی  و وابسته به هم است و جابجایی یکی روی آنهای دیگر تاثیر می گذارد.

در خصوص تجمیع خدمات ۱۱۸ و پاسخگویی اطلاعات تلفی در مرکز استان دوستان خبرنگار از شهرستان های مختلف سئوالاتی مطرح کردند و در نهایت شما ادعا کردید دلیل تجمیع ۱۱۸ بحث کاهش هزینه ها نبوده است. این سئوال مطرح است که اگر دلیل کاهش هزینه نیست پس دلایل و علت تجمیع ۱۱۸ در مشهد چیست؟ آن هم در حالی که تجمیع باعث کاهش کیفیت پاسخگویی و افزایش سطح نارضایتی مردم در این خصوص شده است.

درست است ، ممکن است مشکلاتی پیش آمده باشد اما در زمینه تجمیع ۱۱۸ ، در شهرستان ها کسر نیرو نداشتیم. برنامه این بود که ما در این زمینه و دیتا بیس ها نظارت بیشتری داشته باشیم و بتوانیم از منابع مان استفاده بهتری بکنیم.

آیا در نهایت این تغییرات نباید منجر به بالا رفتن کیفیت خدمات دهی شود نه کاهش کیفیت پاسخگویی ۱۱۸؟

در دوران گذار ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. این کار نیاز به این دارد که دو طرف تعامل بیشتری داشته باشند تا مشکلات به حداقل برسد و انشاء الله این مسائل را رفع خواهیم کرد.

آقای ملک جعفریان باز هم دلایل تجمیع را به ما نگفتید . ضمن این که بفرمایید آیا قرار است نیروهایی که در اطلاعات ۱۱۸ شرکت مخابرات شهرستان هایی مانند سبزوار ، تربت حیدریه و نیشابور مشغول به کار بودند  در این  وضعیت درصد بالای بیکاری کنار گذاشته شوند یا برنامه دیگری برای آنها دارید؟

در این زمینه ما نمی خواهیم کسی را جابجا کنیم. هم نیشابور و هم سبزوار کارکنان سرکارشان باقی می مانند . پاسخگویی هم در سبزوار اتفاق خواهد افتاد. ما بحث مان این است که در زمان هایی که بار ترافیک تماس های مسافران و زائران در مشهد بسیار بالا می رود، این بار در استان تقسیم شود و برخی را در سبزوار یا شهرهای دیگر پاسخگو باشند.

در واقع بار مشهد را روی دوش شهرستان ها بگذارید. در خصوص ۱۱۸ اصل مهم میزان رضایت مندی مردم است که متاسفانه میزان رضایت مندی با اجرای تجمیع کاهش قابل ملاحظه داشته است.

قبول دارم که مشکلاتی هست ولی در دوران انتقال این مشکلات هست و بعدها برطرف می شود و بار تماس ها در سطح استان با تجمیع بالانس می شود.

این حرف را در صورتی از شما می توانیم بپذیریم که شما یک قول قطعی بدهید که این مشکلات ۱۵ روز دیگر ، یک ماه ، ۴ ماه یا بعد از یک بازه زمانی مشخصی  برطرف می شود.

الان مشکلات چیست؟

از طرفی زمان انتظار برای پاسخگویی در برخی موارد بسیار افزایش یافته است و از طرفی پاسخگوها در مشهد نسبت به اسامی مکان ها ، خیابان ها، محلات  و یا حتی فامیلی ها تسلط ندارند و نمی توانند درست مردم را راهنمایی کنند. به عنوان مثال فامیلی بنده با این که در شهرستان فامیلی شناخته شده ای است اما از ابتدای گفتگو چندین بار شما آن را اشتباه گفتید و با این که دائم تلفظ صحیح آن را تذکر می دهم باز هم دارید اشتباه می گویید. پاسخگویان ۱۱۸ در مشهد هم همین گونه هستند. این یک نمونه است و این نمونه در روز هزاران بار اتفاق می افتد.

می توانید الان از همین جا تماس بگیرید تا تست کنیم؟

توضیح : از محل گفتگو با ۱۱۸ تماس گرفته شد و مرکز اطلاعات مخابرات آهنگ و جملات انتظار را پخش می کرد.

الان پاسخگویی را در سبزوار تا بعد الظهر خود سبزوار انجام می دهد و پاسخگوین در مشهد از بعدالظهر به بعد پاسخگوی شهرستان ها هستند.

فرض کنیم صحبت شما صحیح باشد. اما در مورد اینترنت که پاسخگویی در ظهرها و غروب  و شب ها و روزهای تعطیل که نمایندگی های اینترنت مخابرات  در شهرستا ن ها تعطیل هستند با مشهد و تلفنی است ،عملا پاسخگویی و پشتیبانی وجود ندارد و مردم و مشتریان شما مجبورند تا صبح یا تمام شدن تعطیلات صبر کنند و بعد برای رفع مشکلات مراجعه حضوری یا تماس با نمایندگی های مستقر در شهرستان داشته باشند.

پشتیبانی اینترنت مخابرات خراسان رضوی نمونه ای از تجمیع خدمات ۱۱۸ است و بعد از چندین سال مشکلاتش رفع نشده است فکر نمی کنید این نشان دهنده عدم توانایی یا عدم اراده برای حل مشکلات اینگونه است؟

ما سعی می کنیم مشکلات را حل کنیم.

به صورت منطقی وقتی قرار است طرحی اجرا شود باید عوارض و هزینه فایده آن مطالعه و دیده شود و این که صرفا نفع شرکت مخابرات در نظر گرفته شود روش صحیحی نیست.

من تعجب می کنم که چرا شما می گویید فقط نفع مخابرات دیده شده است. الان پاسخ دادم که بنده می خواهم سرریز تماس های شهر مشهد در زمان های حساس و پیک ترافیک زائرین در سبزوار یا شهرهای دیگر صورت بگیرد. به صورت طبیعی در اجرای این پروژه مشکلاتی هم خواهیم داشت و داریم که باید رفع کنیم. مشکلاتی مانند نام خیابان ها ، لهجه و غیره داریم اما باید به این سمت حرکت کنیم.الان پاسخگویی شرکت های بزرگ انگلیس در حیدر آباد هند انجام می شود.آن هم با لهجه خاص هندی ها.

انگلیسی ها از صد سال پیش خیابان ها ، کوچه ها، جاده ها و منازل را بر اساس شماره نامگذاری کرده اند .

ما هم به سمت و سوی این قضیه می رویم.

شما وقتی می توانید به این سمت بروید که بستر را برای خدمات مورد نظر آماده کرده باشید. نمی شود با شرایط ایران مانند انگلیس خدمات داد. آیا نباید با شرایط ایران متناسب با شرایط خودش برنامه ریزی ، طراحی و خدمات دهی کرد. یک روش ارائه خدمات ممکن است در جایی مطلوب باشد اما  ارائه همان خدمات در جایی دیگر با روش دیگری مطلوب باشد.

در این باره می شود در وقت مناسبی بیشتر صحبت کرد

با توجه به این که دوستان دیگر هم سئوالاتی دارند بیشتر از این وقت را نمی گیریم اما امیدوارم فرصت هایی را به  صورت مرتب به رسانه های شهرستان ها اختصاص دهید تا سئوالاتشان را بپرسند.

انشائ الله فرصتی باشد تا بیاییم سبزوار و با یکدیگر صحبت کنیم.

از حضور شما در سبزوار استقبال می کنیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.