اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 آبان 1390 / کد مطلب: 907 / نظرات: 0

رئیس کتابخانه های عمومی سبزوار


ایجاد ایستگاههای مطالعه در ادارات ونهادها ضروری است


ایجاد ایستگاههای مطالعه در ادارات ونهادها ضروری است رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار گفت : باید ایستگاههای مطالعه در ادارات ونهادها و فضاهای عمومی احداث شود.
 زیبا باغانی در جلسه انجمن کتابخانه های بخش داورزن با بیان این مطلب افزود: این طرح در مکانهای عمومی ،   خودروهای حمل و نقل عمومی و بانکها نیز قابل اجرا است .
وی با اشاره به همکاری این نهاد برای تامین کتاب مود نیاز این طرح گفت : در صورت تمایل گروهای هدف از اجرای این طرح و تهیه امکانات اولیه حرکت بزرگی در جهت ایجاد فرهنگ مطالعه صورت خواهد پذیرفت .
این مسئول با اشاره به تشکیل انجمن کتابخانه ها در بخشها گفت : هدف این انجمنها علاوه بر تجهیز کتابخانه مرکزی بخش توجه به کتابخانه های مشارکتی در روستاهای بزرگ سطح بخش نیز می باشد.
باغانی در ادامه با اشاره به همکاری های صورت گرفته در سطح بخش داورزن برای استقرار کتابخانه عمومی   ادامه داد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالیتهای ادبی بخش در این مرکز صورت گیرد.
وی با اشاره به استقرار سیستمهای رایانه ای برای استفاده از اینترنت و اینترانت ادامه داد:  علاوه بر اهالی شهر داورزن و دانش آموزان ادارات سطح بخش نیز با عضویت در این کتابخانه خواهند توانست از امکانات مستقر در آن استفاده نمایند.
امام جمعه بخش داورزن نیز در سخنانی ضرورت مطالعه و فرهنگ کتاب خوانی را یاد اورشد و گفت : باید به سمت و سویی که مطالعه به عنوان یک ضرورت غالب پیش رویم .
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی در عین حال گفت : نباید برخی کتب ضاله و گمراه کننده در کتابخانه ها رسوخ کند .
وی تصریح کرد: جلسات انجمن کتاب بایستی با رویکردی همه جانبه گرایی تشکیل و با قوت در سطح بخش خدمات رسانی نماید
بخشدار داورزن نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای استقرار این کتابخانه در مرکز بخش گفت : باید افزایش فعالیتها در این کتابخانه باعث رونق و اعتبار آن شود .
عباس شم آبادی در عین حال از موازی کاری برخی ادارات و نهادها در توزیع کتاب در سطح بخش انتقادکرد و گفت : بایستی برخی ادارات که اقدام به توزیع کتاب در سطح روستاها می کنند  با این نهاد  هماهنگ باشند.
این مسئول به آمادگی این بخش برای واگذاری زمین مناسب برای احداث یک واحد کتابخانه ای مجهز در شهر داورزن خبرداد و تصریح کرد: مسئولان نهادکتابخانه های کل کشور نیز بایستی احداث کتابخانه شهر داورزن را در اعتبارات سال آینده لحاظ کنند.
بخشدار داورزن ادامه داد: خوشبختانه تاکنون بیش از 400 نفر در این کتابخانه عضو شده و تعداد 2500 جلد کتاب به همراه 150 جلد انواع کتاب تست کنکور در این کتابخانه موجود است  
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن نیز در این جلسه کیفیت بخشی به کتب موجود در مراکز شبانه روزی و  مدارس را ضروری عنوان کرد.
احمد سلیمانی  گفت : بایدتمهیداتی اندیشیده شود تا با هماهنگی امور کتابخانه ها  کتب قدیمی مدارس جمع آوری و کتب جدید با رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بین مدارس توزیع شود.منبع اخبار داورزن




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.