اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 آبان 1390 / کد مطلب: 910 / نظرات: 0

مدیر جهاد كشاورزي:


كشت زعفران سبزوار با وجود توسعه آن مظلوم واقع شده است


كشت زعفران سبزوار با وجود توسعه آن مظلوم واقع شده است   معاون سازمان و مدير جهاد كشاورزي سبزوار گفت: كشت زعفران اين شهرستان با وجود توسعه آن مظلوم واقع شده است. 
  
مهندس 'محمد جواد ايزديان'  در گفت و گو با ايرنا از برگزاري جشنواره زعفران براي نخستين بار در اين شهرستان در يازدهم ماه جاري با هدف معرفي پتانسيل ها و توانمندي هاي سبزوار در كشت زعفران خبر داد.

وي با اظهار اينكه تعداد مدعيان كشت زعفران در استان خراسان زياد و برخي شهرستان ها سابقه زيادي در اين بخش دارند، افزود:سبزوار نيز توسعه زيادي در كشت زعفران داشته است.

اين مسوول با اظهار اينكه يك هزار و 400 هكتار از اراضي اين شهرستان زير كشت زعفران است ، افزود: عملكرد توليد زعفران پنج كيلوگرم در هكتار است كه تا 15 كيلو گرم در هكتار هم قابل ارتقاست.

وي توليد نمونه زعفران سبزوار در سال گذشته را 15 كيلو گرم در هكتار ذكر و پيش بيني كرد: اين شهرستان پتانسيل افزايش عملكرد در واحد سطح تا 20 كيلو گرم در هكتار را در سال جاري دارد.

وي كيفيت خوب و بازار پسند زعفران بخش ششتمد اين شهرستان را هم خاطر نشان كرد و افزود: در اين بخش افزايش عملكرد در واحد سطح بايد دنبال شود.

ايزديان از ورود شركت تعاوني زنان ششتمد سبزوار به حوزه بسته بندي مكانيزه محصول زعفران با حمايت خارجي انجام شده از اين شركت هم خبر داد.

وي با اظهار اينكه يك ميليارد ريال در اختيار اين شركت قرار گرفته پيش بيني كرد : تا دو ماه ديگر سوله اين شركت با تجهيزات كامل به بهره برداري مي رسد كه محصول زعفران ششتمد را با قالب بهداشتي و مناسب و با نشان تجاري مشخص به فروش مي رساند.

مدير جهاد كشاورزي سبزوار با اشاره به وجود 25 درصد از منابع آبي سبزوار در بخش قنوات ، خرده مالكي بودن اراضي در اين بخش و كمبود آب ، كشت زعفران در مناطق كوهپايه اي اين شهرستان را امكانپذير دانست و آن را به كشاورزان اين مناطق سبزوار توصيه كرد.

وي اضافه كرد: كليه بخش ها و بخش داورزن سبزوار پتانسيل كشت زعفران را دارد.

يك هزار هكتار از اراضي زير كشت زعفران سبزوار در بخش ششتمد اين شهرستان است
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.