اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1393 / کد مطلب: 9119 / نظرات: 0


مدیر عامل آبفا خراسان رضوی:اجرای پروژه آب‌رسانی سبزوار و ششتمد بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


مدیر عامل آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به وضعیت شبکه‌های انتقال آب و فاضلاب سبزوار گفت: برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی سبزوار و ششتمد بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش "سبزوار پیام" محمد طاهری‌پور در نشست بررسی مشکلات شهرستان سبزوار با بیان اینکه «بیش از 83 هزار انشعاب آب در شهرستان سبزوار وجود دارد» اظهار کرد: بیش از 35 حلقه چاه با خروجی بیش از 940 لیتر در ثانیه آب شرب این شهرستان را تامین می‌کند.

طاهری‌پور با اشاره به اینکه با تکمیل فاز دوم پروژه آب رسانی سبزوار با حفاری 8 حلقه چاه در منطقه ریوند مشکل آب رسانی به این شهرستان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: برای انتقال آب این چاه‌ها بیش از 30 کیلومتر خط انتقال نیاز است که با احداث این خط بیش از 300 لیتر به دبی آب شهرستان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به مشکل آب رسانی به شهر ششتمد سبزوار نیز گفت: این شهر بیش از 1500 مشترک دارد که 3 حلقه چاه با خروجی بیش از 13 لیتر آب وظیف تامین آب شرب منطقه را برعهده دارند.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی تصریح کرد: برای حل مشکل آب شرب شهر ششتمد چاهی در روستای دارین سبزوار حفاری شده که برای خط انتقال آب آن بیش از 35 کیلومتر خط انتقال آب نیاز است.

وی گفت: برای انتقال این خط بیش از 500 میلیون تومان توسط نمایندگان تخصیص یافته که با این ارقام نمی‌توان این پروژه را تکمیل کرد.

مدیر عامل  آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با بیان اینکه «برای اجرای پروژه‌های آب رسانی به سبزوار و ششتمد بیش از 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز است» تصریح کرد: بیش از 2200 واحد مسکن مهر این شهرستان دارای انشعاب آب هستند و برای تکمیل مابقی پروژه به بیش از 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است که در سال جاری بیش از 170 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای مسکن مهر سبزوار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وضعیت اصلاح شبکه آب رسانی شهر سبزوار و جلوگیری برای کاهش اسراف آب در شهرستان اضافه کرد: این مسئله یک مشکل جدی در شهرستان سبزوار است که برای کنترل آن ردیف‌های بودجه استانی پاسخگو نیست و نیازمند اعتبارات ملی هستیم .

طاهری‌پور با بیان اینکه «ما باید سالانه 4 درصد از شبکه‌های آبرسانی در شهرها را اصلاح کنیم» گفت: به دلیل مشکلات اعتباری ما فقط می‌توانیم در هر سال 1.5 درصد این پروژه‌ها را اصلاح کنیم که این روند بسیار کند است.

وی با اشاره به وضعیت فاضلاب شهر سبزوار گفت: سبزوار پرمعضل‌ترین و مشکل‌دارترین شهر استان در حوزه فاضلاب است .

مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی با بیان اینکه «پروژه فاضلاب سبزوار از سال 74 کلید خورده است» خاطرنشان کرد: از 510 کیلومتر شبکه فاضلاب سبزوار فقط 423 کیلومتر احداث شده که بیش از 83 درصد پروژه اجرا شده و 85 کیلومتر دیگر از خط انتقال مانده است .

طاهری‌پور افزود: برای اجرای پروژه تصفیه خانه مسکن مهر سبزوار از محل فاینانس و صندوق توسعه ملی اقداماتی صورت گرفته که با تخصیص 100 درصدی اعتبارات شبکه‌ها و خط انتقال آب امیدواریم در 2 سال آینده شاهد حل معضلات شهرستان در این حوزه باشیم ./6

منبع: ایسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.