اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 مرداد 1393 / کد مطلب: 9125 / نظرات: 0

سرپرست بهزیستی سبزوار:


ایجاد شهر بدون مانع برای معلولان و سالمندان ضروری است


ایجاد شهر بدون مانع برای معلولان و سالمندان ضروری است  سبزوارپیام- سرپرست اداره بهزیستی سبزوار گفت: ایجاد شهری بدون مانع برای شهروندان معلول و سالمندان از نیازهای پیش روی این اداره است.

به گزارش"سبزوار پیام" به نقل از ایرنا ، مرضیه کسرایی فر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه بصیرت ویژه نابینایان و کم بینایان افزود: یکی از مشکلات عمده ای که پیش روی برخی مددجویان این اداره وجود دارد، مناسب نبودن فضاهای شهری است.

وی گفت: این امر باعث می شود برخی مددجویان از جمله نابینایان در رفت و آمدهای خود با مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: طی جلساتی که در فرمانداری سبزوار تشکیل شد مقرر شده است مناسب سازی شهر برای معلولان از ادارات دولتی آغاز شود و در مراحل بعد به فضاهای عمومی شهر گسترش یابد.

کسرایی فر افزود: هم اکنون وسایل نقلیه عمومی و معابر شهری برای استفاده معلولان چندان مناسب نیست و در پیاده رو ها نیز حفاری هایی انجام می شود که برای رفت و آمد معلولان و سالمندان مانع و خطر ایجاد می کند.

وی گفت: از جمله اقداماتی که هم اکنون برای مناسب سازی فضاهای شهری در دست اقدام است ایجاد مسیرهای برجسته ویژه نابینایان در پیاده روها و خیابان ها است.

وی همچنین اظهار کرد: شهرداری در راستای مناسب سازی فضای شهری وظیفه دارد توجه بیشتری به تأیید پایان کار ساختمان ها داشته باشد و در اجرای قوانین مناسب سازی ساختمان های عمومی برای معلولان تأکید بیشتری انجام دهد.

کسرایی فر ادامه داد: روند مناسب سازی در ادارات دولتی آغاز شده اما چون حجم کار بسیار زیاد است کمی طول می کشد تا شرایط مطلوب فراهم آید.

سرپرست اداره بهزیستی سبزوار همچنین با دیدار و گفت و گو با شماری از نابینایان شهرستان، مسائل آنان را از نزدیک بررسی کرد و قول داد همکاری های لازم در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی، اختصاص سهم اشتغال برای معلولان و به ویژه نابینایان در ادارات دولتی و فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز برای این قشر از مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی را انجام دهد.

بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی سبزواری با عنوان کتابخانه بصیرت از سال 1389 تأسیس شده است.

هم اکنون بیش از چهار هزار جلد کتاب بریل و صوتی در این کتابخانه وجود دارد.

پیش از سال 1389 این کتابخانه با 500 جلد کتاب در محل انجمن نابینایان سبزوار دایر بود./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.