اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1393 / کد مطلب: 9152 / نظرات: 0

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:


همه دستگاه ها با رویکرد جهادی به حوزه کشاورزی وارد شوند


همه دستگاه ها با رویکرد جهادی به حوزه کشاورزی وارد شوند  رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت : بایستی همه دستگاه های اجرایی فراتر از وظایف اداری خود با رویکرد جهادی برای کاستن از شرایط خشکسالی در حوزه کشاورزی وارد شوند.
 
به گزارش ایرنا ، محمدرضا محسنی ثانی در جمع خبرنگاران خوشاب با اشاره به خشکسالی های اخیر، افزود : بایستی همه دستگاه ها پای کار باشند تا بتوانیم با رویکرد جهادی طرح های نجات بخشی برای کاهش تاثیرات بلندمدت خشکسالی داشته باشیم.

وی اظهار کرد : دولت در هفته گذشته اعتباری برای دامداری ها که بخاطر این خشکسالی ها بیشترین خسارات را به دلیل خشک شدن مراتع و نبود علوفه متحمل شده اند در نظر گرفته تا مساعدتی برای خرید علوفه برای دامداران باشد.

نماینده مردم سبزوار،جوین ،جغتای ،خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات اضطراری و طرح نجات در شرایط خشکسالی برای بخش زراعی و باغی گفت : اقداماتی در دستور کار فرمانداران و جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

محسنی ثانی افزود : امید است با اعتباراتی که توسط دولت در نظر گرفته می شود و با کمک دستگاه های مختلف بتوانیم از تاثیرات بوجود آمده بویژه در بلندمدت بکاهیم.

وی بر استفاده بهینه از منابع تاکید کرد و گفت : بایستی برای استفاده بهینه از منابع آب و خاک برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در یخش آب بویژه در کشاورزی پرت زیادی داریم که بایستی مدیریت شود ، افزود : در همین شرایط فعلی استفاده بهینه از منابع کم است و بایستی کشت های گلخانه ای ، مکانیزه و آبیاری نوین را در کشاورزی هر چه بیشتر عملی کنیم.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.