اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1393 / کد مطلب: 9154 / نظرات: 1

یک مسئول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان :


ارتقای توانایی تخصصی خبرنگاران مورد توجه است


ارتقای توانایی تخصصی خبرنگاران مورد توجه است  سرپرست مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ارتقای توانایی های تخصصی خبرنگاران و فعالان رسانه های ارتباط جمعی مورد توجه خاص و رویکرد مهم فعالیتهای این اداره در سالجاری است.
 
ˈسیده فاطمه حسینیˈ  در آستانه روز خبرنگار در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: تفاهمنامه برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه خبرنگاران رسانه های گروهی استان تهیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری آن موافقت کرده که بعد از تامین منابع اعتباری لازم، شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های شرق کشور و کشورهای همسایه طی آبان ماه سال جاری در مشهد خبر داد.

سرپرست مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون 260 مجوز مطبوعات اعم از روزنامه ، هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصل نامه و نشریات الکترونیکی در استان صادر شده که 70 درصد این جراید چاپ و منتشر می شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن هشت نمایندگی خبرگزاری سراسری در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه هیچ آمار مشخصی از تعداد پایگاهها و سایتهای اطلاع رسانی فعال در خراسان رضوی وجود ندارد، گفت: ادامه فعالیت این پایگاهها و سایتها در کشور و در نهایت این استان از ابتدای امسال منوط به اخذ مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در غیر این صورت، فیلتر و از ادامه کارشان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: از مجموع حدود 700 نفر خبرنگار فعال در رسانه های ارتباط جمعی خراسان رضوی اطلاعات 500 نفر در سامانه جامع سماء وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است.

او اظهار کرد: بر اساس دستور العمل دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه رسانه ها و نشریات ملزم شدند تا پایان سالجاری و در نهایت سال آینده خبرنگاران فاقد پوشش بیمه ای خود را بیمه کنند.

وی گفت: این دستور العمل تنها شامل رسانه های سراسری نمی شود بلکه همه نشریات و رسانه های محلی هم موظف به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: دولت به میزان تعداد بیمه شدگان روزنامه ها و خبرگزاری ها سهمیه یارانه در نظر گرفته که این حق بیمه را به صورت یارانه پرداخت می کند.

وی گفت: دولت یارانه مطبوعات و خبرگزاری های وابسته به خود را کاهش داده و از این محل سایر نشریات و رسانه ها تحت پوشش حمایت یارانه ای خود قرار می دهد و یارانه کاغذ رسانه ها که تا سال گذشته هر شش ماه یک بار پرداخت می شد، از امسال هر سه ماه پرداخت می گردد.

حسینی افزود: توجه به مسائلی همچون شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مسائل ارزشی و ایثار و شهادت ، عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی ، وحدت و همبستگی ملی در تهیه اخبار و گزارشهای رسانه های ارتباط جمعی در حمایت های مالی و پرداخت یارانه به آنها موثر است.

هفدهم مرداد ماه سالروز شهادت شهید ˈمحمود صارمیˈ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

شهید محمود صارمی مسوول دفتر و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان در هفدهم مردادماه سال 1377 به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.