اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مرداد 1393 / کد مطلب: 9184 / نظرات: 1

امام جمعه ششتمد:


خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه اثربخش و تاثیرگذار است


خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه اثربخش و تاثیرگذار است  امام جمعه ششتمد سبزوار گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی یکی از رسانه های اثربخش و تاثیرگذار در کشور است.
 
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یاد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت و افزود: اخبار خبرگزاری ایرنا، به موقع، جامع، کامل و به روز است.

وی همچنین در باره شان و جایگاه خبرنگاران و روزنامه نگاران گفت: خبرنگاری شغل حساس و خطیر است.

وی اظهار کرد: خبرنگاران سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران روحیه پاسخگویی را در مسوولان تقویت می کنند، افزود: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند که حقایق را به سمع و نظر مسوولان می رسانند.

وی خبرنگاران را واسطه بین مردم و مسوولان عنوان کرد و گفت : خبرنگاران مطالبات حقیقی مردم را پیگیری کرده و آن را از مسوولان می خواهند.

امام جمعه ششتمد سبزوار همچنین مهمترین رسالت خبرنگاران را ایجاد وحدت، امید و آرامش در جامعه دانست و افزود: هر خبری که موجب شود شکاف و تفرقه بین افراد، اقوام و ملت ایجاد شود به حال جامعه مضر است و خبرنگاران بایستی از آن بپرهیزند.

حجت الاسلام ثباتی مقدم به ویژگی های اخلاقی خبرنگاران طبق آموزه های دینی پرداخت و افزود : خداباوری از ویژگی های مهم یک خبرنگار است.

وی اظهار کرد: خبرنگاران بایستی بر مبنای خداباوری در مخابره خبر دقت کنند زیرا یک خبر می تواند هم موجب آرامش جامعه و هم باعث تفرقه و برهم ریختگی آن شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کار خبرنگاران باید به ایجاد امنیت و آرامش در جامعه منتهی شود، افزود: ایجاد امنیت، آرامش و رعایت عدل و انصاف بایستی سرلوحه کار خبرنگاران باشد.

وی پرهیز از ظن و گمان، دوری از بدآموزی، پرهیز از تحقیر و توهین و سودمندی اخبار را مورد تاکید قرار داد و گفت: خبرنگاران بایستی با پیروی از آموزه های قرآنی به حرفه مقدس خبرنگاری بپردازند.

امام جمعه ششتمد سبزوار از تلاش دست اندرکاران دفتر ایرنا در سبزوار قدردانی کرد و افزود: فعالیت های این دفتر در پوشش خبری منطقه بسیار مثمر ثمر بوده است.

شهر ششتمد در 30 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.