اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 مرداد 1393 / کد مطلب: 9219 / نظرات: 0


بیمه خبرنگاران به عهده مسوولان رسانه ها گذاشته شد


بیمه خبرنگاران به عهده مسوولان رسانه ها گذاشته شد  ایرنا - مسوول اداره بیمه خبرنگاران در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: موضوع انتقال بیمه خبرنگاران از این وزارتخانه به مدیران رسانه ها صحت دارد و اجرای این بیمه را به عهده مدیران و صاحب امتیازان رسانه ها گذاشته ایم.
 
بهنام عباسعلی زاده سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بدین ترتیب وظیفه مدیران مسوول مطبوعات و روسای خبرگزاری هاست تا همه فعالان رسانه های حوزه کاری خود را زیرپوشش بیمه ببرند و از آنان حمایت همه جانبه کنند.

وی گفت:اگر به هر دلیلی مدیر رسانه ای حاضر به ادای این تکلیف نشد و از زیر بار مسوولیت خود شانه خالی کرد، بهترین روش برای خبرنگاران، قطع ادامه همکاری با وی و فعالیت در دیگر رسانه هاست.

وی افزود:سایت سمان به آدرس الکترونیکی WWW.SAMAN-GOV.IR که تا چندی قبل در اختیار دست اندرکاران در عرصه سیستم اطلاع رسانی اعم از مدیران مسوول ، سردبیرها ، دبیران خبر، خبرنگاران ، عکاسان خبری ، طراحان و... بود، دیگر اجازه ورود به ثبت نام کنندگان جدید بیمه های سازمان تأمین اجتماعی نمی دهد و بیمه شدن چنین افرادی در تعهد مدیران رسانه هاست که در هر استان و هر شهر به مسوولیت خود عمل کنند.

عباسعلی زاده افزود: فعالان رسانه ای که قبلا(پیش از انتقال بیمه از ارشاد به مسوولان رسانه ها) از بیمه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سایت سمان برخوردار شده اند،بیمه آنان همچنان تداوم خواهد داشت و روش جدید بیمه گری، عطف به ماسبق نخواهد شد.

عباسعلی زاده درباره ضمانت اجرایی روش جدید و اقدامات دیگری که خبرنگاران در صورت بروز مشکل می توانند اقدام کنند، توضیح بیشتری نداد.

وی همچنین درباره معرفی شغل خبرنگاری در زمره مشاغل سخت و زیان آور، گفت: تا این زمان که در حال مصاحبه با شما هستم هنوز چیزی ابلاغ نشده است و در حال پیگیری این موضوع هستیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.