اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 21 مرداد 1393 / کد مطلب: 9220 / نظرات: 0

رییس دانشگاه علوم قرآن:


ترویج فرهنگ قرآنی بهترین وسیله در مقابل تهاجم فرهنگی است


ترویج فرهنگ قرآنی بهترین وسیله در مقابل تهاجم فرهنگی است  رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: ترویج فرهنگ و تربیت افراد قرآنی بهترین وسیله در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است.
 
حجت الاسلام و المسلمین ˈاحمد عابدیˈ عصر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده علوم قرآنی سبزوار افزود: می بایست هر چه بیشتر در بخش ترویج فرهنگ و مبانی قرآنی در بین همه افراد جامعه تلاش کنیم.

وی برنامه های مختلف قرآنی، تفسیر، مسابقات قرآن و جشنواره ها را از جمله راههای ترویج فرهنگ قرآنی عنوان و بیان کرد: به صورت تخصصی به موضوعات قرآنی ورود پیدا کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در ادامه پژوهشهای قرآنی را از اولویتهای این دانشگاه عنوان و بیان کرد: مسابقات مقاله نویسی در موضوعات قرآنی از جمله اقدامات است که در این زمینه پارسال در یک موضوع خاص قرآنی 700 مقاله به دبیرخانه ارسال شد.

وی همچنین گفت: این دانشگاه 22 دانشکده در استانهای مختلف کشور دارد.

حجت الاسلام عابدی افزود: شش دانشکده دیگر علوم و معارف قرآن کریم نیز در کشور و دو دانشکده در خارج در حال تاسیس است.

وی در ادامه اظهار داشت: سبزوار شهرستانی قرآنی است که چهره هایی همچون مرحوم آیت الله العظمی سیدعبدالاعلی سبزواری را دارد که امام راحل شیفته او بود.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: آیت الله سبزواری کتاب ˈمواهب الرحمن فی تفسیر القرآنˈ را دارد که 30 جلد است اما فقط 14 جلد آن چاپ شده است.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: وجود 30 هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی این شهرستان را به عنوان خطه ای دانشگاهی مطرح کرده است.

ˈاحمد برادرانˈ افزود: دانشکده علوم قرآنی سبزوار در سال 90 با پذیرش 60 دانشجو آغاز بکار کرد.

همچنین در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین محقق سرپرست پیشین دانشکده علوم قرآنی سبزوار قدردانی و حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد فاتحیˈ به عنوان رییس جدید این دانشکده معرفی شد.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.