اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 مرداد 1393 / کد مطلب: 9222 / نظرات: 0

معاون وزیر کشور:


رییس سازمان ثبت احوال بر لزوم تبیین سیاستهای کلی جمعیت تاکید کرد


رییس سازمان ثبت احوال بر لزوم تبیین سیاستهای کلی جمعیت تاکید کرد  معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال گفت: بایستی سیاستهای کلی جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده هر چه بیشتر برای مردم تبیین شود.
 
ˈمحمد ناظمی اردکانیˈ روز چهارشنبه در جمع مدیران ثبت احوال سبزوار افزود: همچنین باید برنامه ریزیهای منسجم برای رشد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور متناسب با این سیاستهای جمعیتی انجام شود.

وی ادامه داد: سیاستهای کلی جمعیت شامل 14 بند است و در این سند تحول جمعیتی بیشتر به بعد کیفی جمعیت توجه شده است .

رییس سازمان ثبت احوال گفت: در جهت جبران کاهش میزان رشد جمعیت و باروری در سالهای گذشته سیاستهای کلی ابلاغ شد، از 14 بند این سیاستها 13 بند به کیفیت جمعیت و فقط یک بند به بحث کمیت جمعیت توجه دارد.

وی رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزشهای عمومی، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده را از جمله بندهای این سند عنوان کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: چهار واقعه حیاتی ˈولادت، فوت، ازدواج و طلاقˈ در کشور توسط سازمان ثبت احوال با رعایت شرایط امنیتی و اجتماعی به مردم گزارش می شود.

او ادامه داد: این ارائه آمار جمعیتی توسط ثبت احوال موجب شد مسوولان به کاهش جمعیت کشور پی برده و در این مساله تدبیری بیاندیشند.

وی همچنین به اجرای ˈطرح هوشمندسازی کارتهای ملیˈ اشاره و بیان کرد: این طرح در راستای ارتقاء امنیت خدمات، رفاه اجتماعی و ارائه خدمات الکترونیکی به مردم انجام می شود.

رییس سازمان ثبت احوال همچنین گفت: یکی از طرحهایی که در دستور کار ما قرار داشته و تاحدودی هم اجرایی شده بحث ˈشماره های ملیˈ است که همه ادارات و نهادها باید برای ارائه خدمات از آن استفاده کنند.

وی افزود: برای بالا بردن ضریب امنیت اسناد هویتی، سازمان ثبت احوال اطلاعات را در پایگاه اطلاعاتی جمع آوری کرده است.

او ادامه داد: اطلاعات این پایگاه در خصوص استعلام افراد مورد استفاده دستگاهها قرار می گیرد.

ناظمی اردکانی در ادامه به اقدامات فرهنگی این سازمان نیز اشاره و بیان کرد: صدور ˈشناسنامه شهیدˈ برای شهدای شاخص در هر شهرستان و شناسایی سادات در کشور و کشورهای اسلامی با برگزاری همایشهایی در این زمینه، از جمله این اقدامات است.

وی همچنین به تسهیل تغییر نام اشاره و بیان کرد: در گذشته این امر گردش قضایی نیاز داشت اما هم اینک به سهولت انجام می شود.

رییس سازمان ثبت احوال در ادامه با اشاره به عدم استقرار اداره ثبت احوال در شهرستانهای خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی گفت: در صورتی که مکان با همکاری مسوولان شهرستان تامین شود سازمان نیز همکاری کرده با تامین نیروی انسانی و تجهیزات مقدمات نمایندگی و پس از آن در صورت موافقت معاون توسعه منابع انسانی به اداره ارتقا می یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: سبزوار دومین شهرستان جمعیتی و وسعتی خراسان رضوی پس از مشهد است.

ˈاحمد برادرانˈ با تشریح استعدادها و توانمندیهای سبزوار در بخشهای کشاورزی، صنعتی، گردشگری و نیروی انسانی افزود: این شهرستان نه تنها در استان بلکه در کشور صاحب کرسیهای ویژه ای است.

وی گفت: بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی از قابلیتهای این شهرستان است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه 80 درصد از بدنه مدیریتی این شهرستان در رده معاون مدیرکل است خواستار ارتقا اداره ثبت احوال سبزوار به رده معاونت مدیرکل شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.