اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 مرداد 1393 / کد مطلب: 9233 / نظرات: 0


بخش کشاورزی سبزوار دو هزار میلیارد ریال خسارات دیده است



سبزوار پیام - مدیر اداره جهاد کشاورزی سبزوار گفت: خشکسالی، سرمازدگی، طوفان، سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه در سال زراعی جاری دو هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت زده است.

به گزارش" سبزوار پیام" ˈمحمدجواد ایزدیانˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و 500 میلیارد ریال از این میزان خسارات ناشی از پدیده خشکسالی و 500 میلیارد ریال آن بخاطر سرمازدگی، طوفان، سیل ودیگر حوادث غیرمترقبه در زیربخشهای زراعت، باغبانی، دام، طیور و منابع آبی ببار آمده است.

وی ادامه داد: اثرات خشکسالی محدود به سال زراعی جاری نیست گرچه بیشترین اثر در حوزه زراعت و دام امسال قابل لمس است ولی در بخشهای باغبانی و به ویژه منابع آبی آثار خشکسالی بلندمدت می باشد.

او گفت: در بخش دام و طیور خشکسالی در مجموع 651 میلیارد ریال خسارات وارد کرده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سبزوار افزود: در بخش زراعت نیز 44 هزار هکتار زمین آبی و دیم به میزان 412 میلیارد ریال خسارت دیده است.

وی سطح باغهای سبزوار را 18 هزار و 500 هکتار عنوان و بیان کرد: میزان خسارت در این بخش نیز 145میلیارد ریال برآورد شده است .

او همچنین منابع آبی سبزوار را شامل هزار و 578 مورد شامل چاههای عمیق و نیمه عمیق، قنات، چشمه و رودخانه ها ذکر و بیان کرد: حجم خسارت به این بخش نیز 290 میلیارد ریال است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه گفت: کارگروهی در این شهرستان ˈطرح نجات از خشکسالی و پیامدهای آنˈ را تهیه و برای کاهش اثرات خشکسالی سه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت را طرح نمود.

ایزدیان افزود: طرح نجات در قالب برنامه کوتاه مدت با اعتبار بسیار کمتر از طرح بلندمدت، در زمینه تامین آب با تانکر برای مزارع و دامها و نیز شناسایی و مرمت قناتها اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به قول مساعد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار از محل ماده 180، خواستار همکاری و مساعدت هر چه بیشتر مسوولان برای کاهش پیامدهای خشکسالی در غرب استان خراسان رضوی شد.

25 درصد از جمعیت 320 هزار نفری سبزوار در 220 روستای این شهرستان
سکونت دارند. 22 هزار بهره بردار کشاورزی در بخشهای زراعت، باغبانی و دامداری شهرستان سبزوار فعالیت می کنند./6



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.